شناسهٔ خبر: 30673 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معافیت مالیاتی کتابفروشان به کجا رسید؟

فهرست مصادیق معافیت مالیاتی که در روزهای پایانی سال گذشته به وزارت ارشاد ارائه شد،‌ از سوی نماینده وزیر ارشاد و رئیس سازمان مالیاتی به امضا رسیده و ابلاغ شد. در این راستا معافیت مالیاتی کتابفروشان از ابتدای سال لازم‌الاجرا است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ فهرست تعیین مصادیق معافیت مالیاتی بخش فرهنگ که پیش از این چندین بار میان وزارت ارشاد و سازمان امور مالیاتی برای حذف و اضافاتی رد و بدل شده بود،‌ در روزهای پایانی سال گذشته با افزودن آخرین تغییرات از سوی سازمان امور مالیاتی به وزارت ارشاد ارائه شد.

این فهرست با آغاز سال جدید و فعالیت ادارات دولتی و خصوصی از سوی محمد‌حسین نوش‌آبادی(با تفویض اختیار وزیر ارشاد) و رئیس سازمان امور مالیاتی به امضا رسیده است. هم‌چنین ابلاغ آن به دستگاه‌های ذی‌ربط هر دو نهاد انجام شده و از ابتدای سال جدید لازم‌الاجراست.

به موجب این ابلاغ،‌  تمامی کتابفروشانی که از ابتدای سال ۹۳ پرونده مالیاتی داشته‌اند‌، معاف از مالیات خواهند شد‌. البته پیش از این قرار بود که این معافیت از ابتدای سال ۹۲ لازم‌الاجرا باشد که سازمان امور مالیاتی با آن مخالفت کرد. بنابراین کتابفروشانی که در سال ۹۲ پرونده مالیاتی دارند،‌ معاف از مالیات نخواهند شد.

همچنین سازمان امور مالیاتی با افزودن چاپ و مد و لباس به فهرست مصادیق معافیت مالیاتی بخش فرهنگ که وزارت ارشاد بر آن اصرار داشته است،‌ بخش مخالفت کرده است. با این حال علی جنتی وزیر ارشاد در سخنان خود بارها بر لزوم ورود چاپ و مد و لباس به این فهرست تأکید کرده و از پیگیری مجدد آن خبر داده است.

سازمان امور مالیاتی پیش از این در ذیل فهرست مصادیق معافیت مالیاتی شرطی گذاشته بود که اگر شخصی درحین فعالیت اثر را واگذار کند‌، مشمول معافیت نخواهد شد‌ که وزیر با این شرط مخالفت کرده و آن را موجب ایجاد مشکل در روندی کاری ممیزان دانسته و خواستار اصلاح آن شد که در فهرست جدید این شرط حذف شده است.

معافیت مالیاتی ناشران و کتابفروشان از جمله اقدامات مؤثر وزارت ارشاد در سال گذشته بود که پس از بررسی و برگزاری جلسات معدد میان دفتر حقوقی وزارت ارشاد، اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و سازمان امور مالیاتی به نتیجه رسید.

نظر شما