شناسهٔ خبر: 30681 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نامزدهای جایزه «دزموند الیوت» معرفی شدند

اسامی نامزدهای مرحله نخست جایزه ادبی «دزموند الیوت» اعلام شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا، ۱۰ نویسنده به عنوان نامزدهای مرحله اول جایزه ۱۰ هزار پوندی «دزموند الیوت» ۲۰۱۵ معرفی شدند.

«مینیاتوریست» رمانی از «جسی برتون» نویسنده کتا‌ب‌های پرفروش و برنده جوایز ادبی در این دوره از جایزه «دزموند الیوت» با «الیزابت گم شده است» کتاب برنده «کاستا»ی «اما هیلی» به رقابت می‌پردازد. رمان برتون جایزه کتاب ملی اسپکسیورز بریتانیا را از آن خود کرده و هیلی علاوه بر «کاستا»، جایزه ادبیات داستانی زنان «بیلیز» را هم به خود اختصاص داده است.

کتاب نامزد بوکر «پل کینگزنورث» از دیگر آثار نامزد جایزه «دزموند الیوت» است. «بیداری» رمان این نویسنده است که پیش‌تر جایزه ۵۰۰۰ پوندی «گوردون برن» را هم کسب کرده است.

«از الف تا یای تو» کتابی از «جیمز هانا»، «زنبورهای عسل» از «لالین پل» و «زود باش» نوشته «سایمون ورو» از دیگر آثار نامزدشده در این جایزه هستند.

به گزارش گاردین‌، همچنین «الکسی کریستوفی» با «شیشه»، «کلر فولر» با «روزهای به شماره‌افتاده بی‌شمار ما»، «جاناتان گیبز» با رمان «رندال» و «کاریس بری» با «ترانه‌ای برای ایزی» برای کسب «دزموند الیوت» ۲۰۱۵ تلاش می‌کنند.

فهرست نامزدهای نهایی روز ۱۵ می و نام برنده نهایی یکم ماه جولای اعلام خواهد شد. سال گذشته «ایمیر مک‌براید» با کتاب «دختر چیزی نیمه‌شکل‌یافته است» موفق به کسب جایزه‌ «دزموند الیوت» شد. این جایزه به‌طور سالانه به رمانی عمیق با روایتی قوی که در انگلیس به چاپ رسیده باشد، تعلق می‌گیرد و از سال ۲۰۰۷ تا کنون برگزار می‌شود.

نظر شما