شناسهٔ خبر: 30709 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

زمان پایان کار اجرایی نمایشگاه کتاب در مصلا

مدیر کمیته اجرایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از اتمام کار ساخت و ساز مصلای امام خمینی محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران تا اول اردیبهشت ماه سال جاری خبرداد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ حسین صفری مدیر کمیته اجرایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره فعالیت‌های اجرای نمایشگاه کتاب تهران اظهار داشت: امسال با توجه به وجود جدول زمان‌بندی شده، از 15 اسفند ماه در مصلا استقرار یافتیم.

وی ادامه داد: تیم اجرایی به منظور انجام امور اجرایی سالن‌ها و زیر ساخت‌های نمایشگاه از تاریخ 3 فروردین ماه در مصلی تهران حاضر شد؛ پس از ساخت سالن گمرک و پشتیبانی، کار ساخت و نصب سازه‌های سالن‌ها در فضای بیرونی مصلی آغاز شد و تلاش می‌شود تا در زمان معین شده کار ساخت آن‌ها به پایان رسد.

وی اعلام کرد: بخش گمرک امسال فعالیتی متفاوت از سال‌های گذشته خواهد داشت، فعالیتش صرف تخلیه وسایل نخواهد بود و نقش گمرکی داشته و کار پذیرش را انجام می‌دهد، از این رو کار ساخت سالن این بخش را به سرعت انجام دادیم.

مدیر کمیته اجرایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ابراز داشت: استقرار پشتیبانی، ستاد اجرایی و... از دیگر اقدامات بود. البته با بخش‌های کودک، ناشران داخلی، دانشگاهی، عمومی و آموزشی هماهنگی‌هایی داشتیم.هماهنگی‌هایی انجام شد تا فضاهای بیشتری را به این بخش‌ها اختصاص دهیم.

این مقام مسئول در ادامه ضمن بیان اینکه جانمایی گروه‌ها تقریبا همانند سال گذشته خواهد بود، گفت: جانمایی گروه‌های فعال به مانند سال گذشته خواهد بود البته استقرار ناشران الکترونیک و کارنامه نشر به رواق شرقی منتقل شده است. بر این منوال شبستان اصلی محل فعالیت ناشران عمومی و کشورها و بازار جهانی در نیم طبقه دوم مستقر می شوند.

به گفته صفری، صفری درباره اقدامات انجام شده در حوزه زیرساختی نمایشگاه کتاب تهران نیز گفت: شرکت برق با حضور در مصلی اقدامات زیرساختی را آغاز کرده‌ است و کار انتقال کابل‌های برق با درصد ایمنی بالا در حال اجراست.
وی ادامه داد: شرکت مخابرات نیز کار انتقال خطوط تلفن را در دست انجام دارد و پیش‌بینی ‌می‌شود بیش از 3500 خط تلفن در نمایشگاه کتاب تهران فعال شود
این مقام مسئول اذعان کرد: طبق جدول زمان‌بندی شده باید تا اول اردیبهشت ماه کلیه سالن‌ها را تکمیل نهایی کرده و تحویل دهیم، از 5 اردیبهشت هم کلیه مکان‌ها و غرفه‌ها و ساخت و سازها به اتمام رسیده و غرفه‌ها تحویل می شود تا یک هفته قبل از آغاز نمایشگاه ناشران بتوانند غرفه بندی کنند.

مدیر کمیته اجرایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اعلام اینکه 75 هزار متر مربع زیر ساخت سالن‌ها بوده گفت: از سوم فروردین ماه با هماهنگی وزارت نیرو کار برق رسانی آغاز شد و در ادامه ضمن هماهنگی با مخابرات پیش بینی 3500 خط تلفن شده تا برای دستگاه‌های کارتخوان و امور اداری و ستادی تلفن فراهم باشد.

نظر شما