شناسهٔ خبر: 30711 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فصلنامه رسانه ویژه سواد رسانه‌ای منتشر شد

شماره ۹۷ فصلنامه رسانه ویژه سواد رسانه‌ای منتشر شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ نود و هفتمین شماره فصلنامه رسانه با عنوان سواد رسانه‌ای (ویژه زمستان ۱۳۹۳) از سوی دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد.

در این شماره از فصلنامه، ۷ عنوان مقاله پژوهشی از پژوهشگران حوزه ارتباطات و روزنامه نگاری در حوزه سواد رسانه ای به چاپ رسیده است؛ بررسی نقش رسانه در نظام تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تأکید بر ضرورت آموزش سواد رسانه‌ای از شهناز هاشمی، سواد رسانه‌ای و شیوه‌های نظارتی مادران بر مصرف تلویزیون‌های ماهواره‌ای و نوجوانان از مهدی منتظرقائم و فاطمه حاجی‌کاظم‌طهرانی، بررسی جایگاه رسانه‌ها در ارتقای سواد رسانه‌ای به منظور تحقق جامعه دانایی محور از سیدرضا نقیب السادات و پریسا فرهادی و نقش سواد رسانه‌ای در توسعه انسانی مطالعه موردی (کتاب سیاست های اجرایی سازمان صداوسیما و سند تحول وزارت آموزش وپرورش) از حسن بشیر و رامین چابکی، از جمله فهرستگان مقالات این فصلنامه است.

رسانه

همچنین نقش سواد رسانه‌ای دبیران و خبرنگاران در ارتقای سطح تولیدات خبری از محمد سلطانی‌فر و شیرین پورآزادی، بررسی نقش و جایگاه سطح سواد رسانه‌ای مخاطبین در مقابله با سبک زندگی ارائه شده توسط شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان (مطالعه موردی شبکه‌های من و تو و جم تی وی) از بهاره نصیری و مرحمت سلماسی، ارتقای سواد رسانه‌ای لازمه تحقق جامعه مدنی از نفیسه زارع کهن از دیگر عناوین مقالات و پژوهش‌های این فصلنامه است.

بخش دیگر فصلنامه رسانه به انعکاس گزارش دو نشست تخصصی ضرورت‌های آموزش سواد رسانه‌ای در ایران و چالش‌های رسانه‌های محلی در برابر رسانه‌های سراسری که به ترتیب در روزهای ۲ مهر ماه و ۱۲ آذر ماه سال جاری در محل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده بود، اختصاص دارد.

همچنین، فهرست گزیده مقالات ارتباطات جمعی در مطبوعات و چکیده مقالات فصلنامه به زبان انگلیسی نیز مطالب دیگر این شماره از فصلنامه را تشکیل می‌دهند. فصلنامه علمی -ترویجی وسایل ارتباط جمعی رسانه در ۱۹۰ صفحه توسط دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چاپ و منتشر شده است.

نظر شما