شناسهٔ خبر: 30746 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تدارک مسابقه‌ای متفاوت برای تلویزیون

محمد سلوکی به دنبال ساخت مسابقه‌ای با موضوع ارتقای سرانه مطالعه هدفمند و بحث شبکه‌های اجتماعی است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمد سلوکی با اشاره به حوزه هایی که قرار است در سال جدید به برنامه سازی درباره آنها فکر کند، گفت: ما یک تیم تحقیقاتی در حوزه برنامه سازی داریم و قرار است امسال به سراغ حوزه هایی برویم که تا الان کمتر کار شده و آن هم تمرکز روی موضوع شبکه های اجتماعی است.

سلوکی با بیان اینکه در دنیای امروز باید برنامه های تخصصی تری به تولید رساند، تصریح کرد: مخاطب رسانه امروز به شکلی تخصصی برنامه ها را دنبال می کند و شما در جنگی رسانه ای قرار گرفته اید که فرمول ها و قوانین خود را دارد. اینکه در برنامه سازی های کنونی سطح سواد مخاطب را در نظر بگیرید و متناسب با امکانات برنامه سازی و خواسته مخاطبان یک جریان تلویزیونی راه بیندازید از اهمیت زیادی برخوردار است.

تهیه کننده برنامه «ستاره شو» از این برنامه که سال ۹۳ روی آنتن رفت به عنوان یک جریان اجتماعی یاد کرد و گفت: ما در این برنامه به دنبال یافتن افرادی در حوزه های مختلف اجتماعی، علمی، فنی و... بودیم که به نوعی ستاره بودند و بازخوردهای مثبتی هم از آن گرفتیم. در واقع برنامه «ستاره شو» یکی از مراحل اولیه تحقیق در همین حوزه شبکه های اجتماعی بود و حالا تحقیقات ما در این حوزه با ساخت برنامه ها ادامه دارد.

سلوکی با اشاره به اینکه از جمله اهداف او و تیم تحقیقاتی اش افزایش سرانه مطالعه هدفمند در طول یک سال است، یادآور شد: در این پروژه فرهنگی طولانی مدت، تیم علمی و برنامه ساز ما مجموعه ای از استراتژی ها از جمله استفاده از اپلیکیشن های مختلف، برگزاری مسابقات و جریان سازی های اجتماعی را پیش بینی کرده است تا بتوانیم به این هدف دست پیدا کنیم.

این مجری برنامه های تلویزیونی در پایان درباره طراحی یک مسابقه متفاوت در تلویزیون نیز بیان کرد: ما به دنبال طراحی یک مسابقه تلویزیونی با در نظر گرفتن شکل و شیوه ای جدید هستیم، این مسابقه موضوع مهمی دارد و اگر موافقت انجام شود مسابقه متفاوتی را نزد مردم خواهیم آورد.

نظر شما