شناسهٔ خبر: 30759 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشارات حکمت با چه کتاب‌هایی به نمایشگاه می‌آید؟

مدير انتشارات حكمت می‌گوید امسال با 40 عنوان کتاب چاپ اولی به نمایشگاه کتاب می‌آید. علاوه بر این 60 عنوان کتاب تجدید چاپی نیز در نمایشگاه ارائه می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ محمد حسين غفاری درباره جدیدترین آثاری که از این مرکز در نمايشگاه كتاب تهران امسال ارائه می‌شود اظهار کرد: حكمت انتشار 40 عنوان کتاب چاپ اولی را در دست كار دارد كه برخي از آنها شامل جلد پانزدهم دائره‌المعارف تشیع و مجلد سوم دائره‌المعارف قرآن لیدن است. همچنین شرح حرکت اسفار نوشته مهدی حائری، تاریخ فلسفه تحلیلی ودبرگ ترجمه جلال پیکانی و شرح خوشی اثر بها‌ء‌الولد پدر مولوی به کوشش محمودرضا اسفندیار از جمله آثار جدید ماست.

وی با بیان این‌که از مجموعه مطالعات قرآنی، دانشنامه آكسفورد، مجموعه‌ سینمایی و مجموعه فلسفه برای کودکان نیز آثار جدیدی منتشر می‌شود افزود: از مجموعه مطالعات قرآنی دو کتاب «رهیافت‌هایی به تاریخ احادیث در اسلام» و «رویکردی به تفسیر قرآن» به کوشش مهرداد عباسی منتشر می‌شود.

وی با اشاره به این‌که انتشارات حکمت مجموعه‌ای را با موضوع فلسفه برای کودکان در دست انتشار دارد گفت: از این مجموعه نیز دو کتاب جدید منتشر می‌شود که یکی از آنها «سوغات الهی و دکارت» است. مجموعه کتاب‌های فلسفه برای کودکان مترجمان متعددی دارد و با استفاده از تصاویر جذاب و روایتی داستانی می‌کوشد فلسفه را به زندگی کودکان پیوند دهد.

غفاری درباره دو کتاب جدید از مجموعه دانشنامه آکسفورد نیز توضیح داد و یادآور شد: دو کتاب «شهروندی» و «ستاره‌ها» از این مجموعه در نمایشگاه امسال عرضه می‌شود. علاوه بر این در حوزه فلسفه غرب نیز نزدیک به هشت عنوان جدید ارائه می‌شود که زیبایی‌شناسی کانت، هایدگر متاخر، ویتگنشتاین و ... از آن جمله خواهد بود.

به گفته مدیر انتشارات حکمت، از مجموعه سینمایی نیز سه کتاب جدید به نمایشگاه می‌آید که از آن جمله «آینه» تارکوفسکی، «رمان سفید» هانکه و «نگاه خیره اولویس» تئو آنجلوپولوس خواهد بود.

وی همچنین از تجدید چاپ 60 عنوان کتاب این انتشارات در نمایشگاه کتاب امسال خبر داد و گفت: این 60 عنوان کتاب نیز که تجدید چاپی هستند امسال در دسترس مخاطبان قرار خواهند گرفت. انتشارات حکمت امسال با بیش از 200 عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب تهران شرکت می‌کند.

نظر شما