شناسهٔ خبر: 30785 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

واکنش آیت الله حسینی بوشهری به انتقاد مراجع از تعطیلات حوزه

مدیر حوزه‌های علمیه کشور به دغدغه مراجع تقلید درباره زیادبودن تعطیلات حوزه‌های علمیه واکنش نشان داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری روز دوشنبه در دیدار معاونان، مدیران و کارکنان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه به نامگذاری سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» از سوی مقام معظم رهبری اشاره و رسالت حوزه‌های علمیه را در تحقق این شعار مهم ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه گستره همدلی و همزبانی فقط به رابطه دولت و ملت منحصر نمی‌شود، تاکید کرد: باید برادری به عنوان مهم‌ترین اصل حاکم در جامعه دینی به ویژه در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه پیاده‌سازی شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت فعالیت در حوزه‌های علمیه اشاره کرد و خطاب به کارکنان حوزه گفت: فعالیت شما با سایر کارکنان متفاوت است، چون در نهادی فعالیت می‌کنید که به حضرت امام مهدی(عج) منتسب است.

وی با بیان روایتی از امیرالمومنین علیه السلام، کارکنان حوزه‌های علمیه را به داشتن نیت خالص در کار، تکریم ارباب رجوع و تسهیل‌سازی در ارائه خدمات به طلاب علوم دینی سفارش کرد. رعایت نظم و تعامل با مدیریت‌های استانی، تلاش برای استمرار فعالیت‌های مفید، ایجاد روحیه نشاط و شادابی در میان کارکنان، عملیاتی کردن شعار سال، دقت در استفاده از بیت‌المال، توجه به مصوبات شورای عالی، شرکت فعالانه در اصلاح سیستم و پرهیز از دسته‌بندی در محیط کار از دیگر توصیه‌های معاون جامعه مدرسین به مدیران و کارکنان حوزه‌های علمیه بود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور راه‌اندازی مدیریت مستقل برای مراکز تخصصی حوزه‌های علمیه، ابلاغ ساختار سازمانی ستاد و صف و انجام طرح آمایش سرزمینی در حوزه‌های علمیه را از فعالیت‌های مرکز مدیریت در سال گذشته عنوان کرد.

پیگیری موقوفات حوزه‌های علمیه، تلاش برای ارتقای سطح علمی کارکنان حوزه‌ها، فعالیت مبلغان دینی در هزار و ۱۰۰ مدرسه امین، تکمیل ۴۰ طرح ناقص و آغاز ۲۰۰ طرح جدید، تبلیغ مجازی، اجرای طرح بینات، تدوین تقویم تحصیلی، تدوین متون جدید برای سطح یک و اعزام ۷۰۰ استاد اخلاق به حوزه‌های علمیه سراسر کشور از دیگر فعالیت‌هایی است که آیت‌الله حسینی بوشهری از آنها به عنوان فعالیت‌های سال گذشته حوزه‌های علمیه یاد کرد.

واکنش به دغدغه مراجع درباره تعطیلات حوزه

بخش دیگر سخنان آیت‌الله حسینی بوشهری به دغدغه‌های مراجع دینی پیرامون زیادبودن تعطیلات حوزه‌های علمیه اختصاص داشت که مدیر حوزه‌های علمیه ضمن استقبال از این دغدغه‌ها گفت: دغدغه‌های مراجع دینی درباره تعطیلات حوزه‌های علمیه را ارج می‌نهیم.

وی تاکید کرد: البته این دغدغه‌ها از گذشته مطرح بوده که از جمله این بزرگواران، آیت‌الله العظمی گلپایگانی بودند که حتی در روز عید نوروز درس حوزه را تعطیل نمی‌کردند.

نظر شما