شناسهٔ خبر: 30790 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ترکیب فیلم های اکران نوروز تغییر نمی کند

سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: کف فروش فیلم های نوروزی کم نشده است و فیلم ها بدون هیچ تغییری به اکران خود ادامه خواهند داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ غلام رضا فرجی  درباره آخرین مصوبات شورای صنفی نمایش افزود: به دلیل رعایت کف فروش فیلم های نوروز یک هفته دیگر نیز این فیلم ها به اکران خود ادامه خواهند داد و تاکنون هیچ گونه قرار دادی برای نوبت دوم اکران فیلم ها بسته نشده است.

وی خبر از اعلام آمار فروش فیلم های سینمایی توسط شورای صنفی نمایش نیز داد و تاکید کرد: با توجه به اختلافاتی که همیشه در میزان فروش فیلم ها وجود دارد از این پس شورای صنفی میزان فروش فیلم ها را اعلام خواهد کرد.

فرجی ادامه داد: در هفته های آتی و با فراهم شدن ساز و کار این موضوع هر دوشنبه آمار فروش فیلم های روی پرده توسط سخنگوی شورای صنفی نمایش اعلام می شود.

سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: همچنین در نخستین جلسه این شورا مصوب شد که دفاتر توزیع لیست فیلم های خود را برای اکران در سال ۹۴ همراه با پروانه نمایش و یک نسخه از قرارداد به شورا ارائه دهند.

فرجی ادامه داد: بعد از دریافت این اطلاعات برای اکران فیلم ها در زمان مناسب تصمیم گیری خواهیم کرد. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه برخلاف سال ۹۳ که در ۶ ماهه اول سال اکران هیچ فیلمی در گروه آزاد نداشتیم، توضیح داد: در جلسه امروز مصوب شد امسال نیز فیلم هایی که آمادگی دارند می توانند به صورت آزاد اکران شوند و درخواست خود را به شورای صنفی ارائه دهند.

سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره افت فروش فیلم های نوروزی امسال نسبت به سال گذشته نیز گفت: آمار فروش فیلم های نوروز ۹۴ سینما مورد بررسی قرار گرفت و به نظر می رسد که فیلم ها فروش نسبتاً مطلوبی داشته اند هر چند نسبت به سال گذشته کمتر بوده است.

فرجی خاطرنشان کرد: دلایل افت فروش فیلم ها به عدم پخش تیزرهای فیلم ها در رسانه ملی برمی گردد چرا که نسبت به سال گذشته پخش تیزرها بسیار کمرنگ تر بوده است.

به گزارش ایرنا، «استراحت مطلق» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی در گروه سینمایی قدس، «رخ دیوانه» ساخته ابوالحسن داودی در گروه سینمایی استقلال، «ایران برگر» ساخته مسعود جعفری جوزانی در گروه سینمایی آزادی و «طعم شیرین خیال» ساخته کمال تبریزی در گروه سینمایی آفریقا و «روباه» تازه ترین ساخته بهروز افخمی در گروه فرهنگ، ۵ فیلم اکران نوروزی سال ۹۴ هستند که از ۲۰ اسفند سال گذشته اکران خود را در سینما های سراسر کشور آغاز کرده اند.

نظر شما