شناسهٔ خبر: 30802 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جزییات مقررات اجرایی بيست و هشتمین نمايشگاه كتاب تهران

مدیریت نمایشگاه بیست و هشتم کتاب تهران برای بهتر برگزار شدن نمایشگاه امسال ضوابط اجرایی قابل اجرا توسط ناشران و غرفه داران داخلی را تبیین کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ ضوابط و مقررات اجرایی بيست و هشتمین نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران برای این دسته از ناشران و غرفه داران به شرح زیر است:

۱.    ساعت كار نمايشگاه براي بازديدكنندگان از ۱۰ تا ۲۰ مي‌باشد. ناشران و غرفه‌داران مي‌بايست ۳۰ دقيقه قبل از افتتاح نمايشگاه در محل غرفه حاضر باشند.

۲.    ساعت انتقال كتاب در ايام برگزاري نمايشگاه همه روزه از ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح بوده ودر زمان‌هاي قبل و بعد از ساعت تعيين شده از تردد خوردوهاي حمل كتاب جلوگيري خواهد شد.

۳.    تهيه يك عدد كپسول آتش‌نشاني جهت اطفاء حريق در هر غرفه الزامي است. كپسول بايستي CO۲ يا آب و گاز باشد. غرفه‌هاي بيش از ۱۲ متر به تناسب متراژ به تعداد كپسول‌ها اضافه نمایند.

۴.    نصب و الصاق كارت شناسايي براي غرفه‌داران الزامي است.

۵.     از اخذ انشعاب فردی برق برای مصارف متفرقه و بدون هماهنگی اکیدا خودداری شود؛ مسئولیت بروز هرگونه حادثه ناشی از انشعاب غیر مجاز به عهده مدیر انتشارات خواهد بود. لازم است در صورت وجود سیم کشی برق فاقد استاندارد و نامناسب سریعا مراتب به مدیر سالن مربوطه اطلاع داده شود.

۶.    در صورت نزديكي غرفه به تابلوي برق رعايت موارد ايمني نظير خالي بودن محوطه نزديك تابلو، عدم استقرار كتاب و ضايعات و مواد قابل اشتعال ضروری است.

۷.    نگهداري مايعات قابل اشتعال در غرفه ممنوع است.

۸.    استفاده از هرگونه بخاري برقي، كتري برقي و استفاده از منابع روباز حرارتي یا سرمایشی و پخت و پز در غرفه‌ها ممنوع است.

۹.    استعمال دخانيات در غرفه ممنوع است.

۱۰.    به كار بردن مواد قابل اشتعال و اضافي بر روي سيم‌هاي برق ممنوع است.

۱۱.    نگهداري و نمايش كتاب مختص به فضاي غرفه‌ها بوده و تعرض به محيط راهروها و مسيرهاي اضطراري و پشت ديوارها ممنوع است.

۱۲.    توجه به تذكر كارشناسان و مسؤولين نمایشگاه جهت بهبود كيفيت نمايشگاه و بالا بردن ضريب ايمني الزامی است.

۱۳.    حضور به موقع در زمان آغاز به كار نمايشگاه و تخليه سالن‌ها در زمان پايان نمایشگاه الزامی است. در صورت عدم حضور در زمان مقرر، مسئولیت هرگونه خسارت و حوادث احتمالی به عهده مدیر غرفه است.

۱۴.    در هنگام بروز حادثه آرامش لازم است علاوه بر حفظ آرامش سریعا به مسئولین سالن اطلاع داده شود و از حجوم به درهای خروجی پرهیز شود.

۱۵.    در هنگام بروز حادثه لازم است با استفاده از علائم اضطراري و از كوتاه‌ترين مسير سالن ترك شود.

۱۶.    ايجاد ساخت و ساز غيرمجاز و بدون هماهنگي در غرفه ممنوع است.

۱۷.    مسئوليت حفاظت از وجه نقد و ساير وسايل قيمتي در غرفه به عهده مسئول غرفه است.

۱۸.    استفاده از ديواره‌هاي جانبي بیرون از غرفه‌ها و ديوار مصلي ممنوع و تخلف نمايشگاهي است.

۱۹.    نصب استندهاي تبليغاتي و بستن مسير بازديدكنندگان ممنوع است.

۲۰.    حفظ و نگهداري غرفه‌هاي تحويلي به عهده ناشران است. در صورت هرگونه خسارت و استفاده ناصحيح ناشران موظف به جبران خسارت برابر اعلام نظر پيمانكار غرفه‌بندي خواهند بود.

۲۱.    حفظ نظافت غرفه‌ها به‌عهده غرفه‌داران بوده و شايسته است در نظافت كلي نمايشگاه كوشا باشند.

۲۲.    انجام هرگونه تبليغات محيطي صرفاً با كسب مجوز تبليغات نمايشگاه بوده و در صورت مشاهده از انجام آن جلوگيري خواهد شد.

۲۳.    لازم است كليه قفسه‌ها، تابلوها، تجهيزات و ساير عناصر غير سازه‌اي در جاي خود تثبيت شود تا از سقوط احتمالي آنها جلوگيري شود. در صورت مشاهده هرگونه نقص، ضروری است مراتب به مسئولين سالن اطلاع داده شود.

۲۴.    در صورت استشمام هر بوي غيرعادي (سوختگي مواد شيميايي، دود و ...) لازم است سريعاً مراتب به مسؤولين اطلاع داده شود.

۲۵.    رعايت حجاب و شئون اسلامي توسط غرفه‌داران الزامي است.

۲۶.    نصب دستگاه كارت‌خوان به‌منظور سهولت خريد بازديدكنندگان الزامي است و ناشران موظفند نسبت به دريافت و نصب دستگاه كارت‌خوان اقدام نمايند.

۲۷.    عدم رعايت ضوابط اعلام شده و ارتكاب و هرگونه تخلف در هيأت رسيدگي به تخلفات ناشران طرح و تصميم‌گيري خواهد شد.

نظر شما