شناسهٔ خبر: 30803 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۷۰درصدی بودجه رفاهی دانشگاه‌های علوم پزشکی

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت از افزایش ۷۰ درصدی بودجه رفاهی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در سال ۹۴ خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ محمدرضا فراهانی با بیان اینکه تغذیه دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال جاری چند منویی می‌شود،گفت: منوی غذایی چند دانشگاه علوم پزشکی در سال گذشته تعدد پیدا کرد و دانشجویان قدرت انتخاب پیدا کردند اما امکان اجرای این طرح به دلیل هزینه بالا در همه دانشگاه‌ها وجود نداشت.

 

وی با تاکید بر اینکه در بودجه سال ۹۴،بودجه حوزه دانشجویی از بودجه حوزه فرهنگی تفکیک شد، ادامه داد: اکنون حوزه رفاه دانشجویی بودجه جدایی دارد که این بودجه ۷۰ درصد افزایش داشته و حد و اندازه آن مشابه بودجه رفاهی دانشگاه‌های وزارت علوم شده و اختلافی که در سال‌های گذشته وجود داشت اصلاح شد.همچنین در آیین نامه تغذیه بازنگری شده و منتظر تصویب مقام وزارت برای ابلاغ به دانشگاهها هستیم.

تشکیل و تقویت کانون‌های فرهنگی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

 

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت در ادامه از تشکیل کانون‌های فرهنگی در دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و اظهار کرد: از زمانی که من مسئولیت معاونت فرهنگی دانشجویی وزیر بهداشت را قبول کردم، عمده کار این بود که بنیه منابع انسانی را در معاونت تقویت کنیم،زیرا محور توسعه فعالیت ها منابع انسانی هستند و اگر منابع انسانی کارآمد باشد می توان برنامه ریزی کارآمد داشت. اکنون هسته قوی‌ای از نیروهای کارآمد و دارای سابقه درخشان در حوزه فرهنگی وزارت بهداشت دور هم جمع هستند و می‌توان برنامه‌ریزی‌های وسیع‌تر و خلاقانه‌تری داشت.

 

فراهانی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های زیادی در حوزه معاونت فرهنگی انجام شده است،ادامه داد:امسال به تدریج این برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف فرهنگی و دانشجویی اجرایی خواهد شد.از طرفی وزیر بهداشت در دیدار نوروزی معاونت فرهنگی بر توسعه مشارکت دانشجویان در برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی تاکید کردند. یکی از اقداماتی که در راستای این تاکید انجام شده این است که روند فعالیت کانون‌ها که در گذشته منفعل بود،منسجم و فعال خواهد شد. به همین خاطر به معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ها اعلام شده که اگر این کانون‌ها که شامل کانون‌های هنرهای نمایشی،کانون‌های ادبی،کانون‌های اندیشه،کانون‌های قرآن و...می‌شود در دانشگاهی تشکیل نشده است تشکیل شود و دانشجویان به مشارکت در این کانون‌ها تشویق شوند.لازم به ذکر است محور این کانون‌ها آموزشی است.

 

وی درمورد هزینه تشکیل این کانون‌ها توضیح داد:اگر این کانون‌ها برنامه‌های معاونت فرهنگی وزارت بهداشت را ایجاد کنند،معاونت فرهنگی منابع مالی را در اختیارشان قرار می دهد.البته این موضوع که دانشجویان بخشی از هزینه را تقبل کنند یا خیر درحال بررسی است، زیرا اگر دانشجویان مقدار اندکی هم هزینه نکنند، ممکن است تعلق خاطر به مشارکت پیدا نکنند، اما این کانون‌ها بار مالی قابل توجه که باعث محرومیت دانشجویان به دلیل هزینه شود را نخواهد داشت.

ابلاغ آیین نامه علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی در هفته آینده

 

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت در ادامه به آیین‌نامه علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: وزارت بهداشت در بحث انجمن‌های علمی دانشجویی از وزارت علوم عقب بود،باید گفت آیین نامه انجمن‌های علمی در هفته آینده ابلاغ می شود، اما ساختاری که پیش بینی شده از ساختارهای وزارت علوم توسعه یافته‌تر است ، همچنین انسجامی که بین انجمن‌های علمی در دانشگاه‌های مختلف ایجاد خواهد شد فضای خوبی برای مشارکت دانشجویان در حوزه فعالیت‌های انجمن های علمی ایجاد خواهد کرد.

افزایش تعداد اردوهای تفریحی و جهادی دانشگاه‌های علوم پزشکی

 

فراهانی در پایان از افزایش تعداد اردوهای تفریحی و جهادی دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و افزود: در سال جاری تعداد اردوهای تفریحی و جهادی دانشجویی به منظور افزایش شادی و نشاط بین دانشجویان افزایش پیدا خواهد کرد.

نظر شما