شناسهٔ خبر: 30884 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آغاز پخش زنده درس خارج در سوریه/ تلاش برای پخش دروس یمن

مدیر مدرسه فقاهت گفت: پخش زنده درس خارج فقه در سوریه آغاز شده و به دنبال پوشش زنده دروس خارج در یمن و کشورهای حوزه خلیج فارس و شمال آفریقا هستیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ جواد جوادی اظهار کرد: درس خارج فقه آیت‌الله سیدمجتبی حسینی در سوریه از روزهای پایانی سال ۹۳ آغاز شده و تاکنون تقریر چند جلسه نیز بر روی خروجی سایت مدرسه فقاهت قرار گرفته است.

وی گفت: با این اقدام، طلاب علوم دینی در هر نقطه جهان باشند می‌توانند از این درس بهره‌مند شوند و چنانچه اشکالی داشته باشند همان لحظه می‌توانند از استاد حسینی بپرسند و پاسخ خود را دریافت کنند. آیت‌الله سیدمجتبی حسینی نماینده مقام معظم رهبری در سوریه است که درس خارج فقه خود را به زبان عربی تدریس می‌کند.

جوادی افزود: با وجود مشکلات زیادی که در پوشش زنده درس خارج سوریه وجود دارد، ولی این درس به صورت به‌روز پخش می‌شود.

تلاش برای پخش دروس یمن و کشورهای خلیج فارس و آفریقا

مدیر مدرسه فقاهت تلاش برای گسترش پخش زنده دروس استادان حوزه در کشورهای مختلف را از برنامه‌های این مرکز ذکر کرد و گفت: در تلاش هستیم دروس خارج یمن و کشورهای حوزه خلیج فارس و شمال آفریقا را به صورت زنده پخش کنیم.

جوادی ارتباط عالمان با عالمان و برقراری ارتباط زنده اینترنتی حوزه‌های علمیه قم، مشهد، نجف و شهرستان‌ها و کشورهای مختلف را از مهم‌ترین اهداف مدرسه فقاهت بیان کرد.

وی اضافه کرد: طلاب علوم دینی از طریق مراجعه به سایت مدرسه فقاهت به نشانی اینترنتیhttp://www.eshia.ir می توانند در دروس حوزوی به صورت زنده شرکت کنند و درس استاد را از طریق رایانه یا تلفن همراهی که به اینترنت متصل است بشنوند.

نظر شما