شناسهٔ خبر: 30890 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سند جامع سلامت روان در دانشگاه امیرکبیر تدوین می‌شود

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی امیرکبیر از تدوین سند جامع سلامت روان در این دانشگاه خبر داد و گفت: تدوین این سند حدود یک سال به طول می‌انجامد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ محمدعلی شهرکی با اشاره به برنامه‌های مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: اولویت این مرکز ارائه خدمات مشاوره‌ای، روانشناسی و روان پزشکی به دانشجویان، کارمندان و اساتید است.

وی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین علل مراجعه دانشجویان به مرکز مشاوره، مشکلات تحصیلی و آموزشی است و تنوع بسیار بالایی در نوع مشکلات تحصیلی مشاهده میگردد و حجم عمده‌ای از زمان جلسات شورای تخصصی مرکز مشاوره به این مشکلات اختصاص می‌یابد.

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: این مرکز در راستای پیشگیری از مشکلات روانی نیز فعالیت می‌کند و هدف از این فعالیت‌ها ارتقاء سطح سلامت روان دانشجویان براساس سازوکارهای مختلف است تا در آینده افراد کمتری در جامعه با مشکل مواجه باشند.

شهرکی با بیان اینکه در حوزه پیشگیری مهم‌ترین ابزار آموزش است، افزود: مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی امیرکبیر با برگزاری کارگاه‌های آموزشی مهارت زندگی سطح آگاهی دانشجویان را در زمینه نحوه شاد و سالم زیستن افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: در حوزه پیشگیری موضوع آشنایی دانشجویان با مقوله اعتیاد نیز مورد نظر است و در این راستا آگاهی‌های لازم مطابق با دانش روز به دانشجویان ارائه می‌شود.

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به راه اندازی واحد مددکاری در این مرکز گفت: از سال90 واحد مددکاری اجتماعی در این مرکز راه اندازی شده است و در طی فعالیت این واحد تلاش کردیم دانشجویانی که به هردلیل دچار مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بوده‌اند با مداخلات به موقع مددکاری موردحمایت قرار گیرند.

شهرکی افزود: شغل یابی، تهیه کالاهای ضروری آموزشی، تامین هزینه‌های درمان و عمل‌های جراحی از جمله اقدامات واحد مددکاری اجتماعی مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی امیرکبیر بوده است.

وی از تدوین سند جامع سلامت روان در مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی امیرکبیر خبرداد و گفت: هدف از تدوین این سند استفاده بهینه از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل دانشگاه در راستای ارتقای سلامت روان و پرهیز از فعالیت‌های موازی و دوباره کاری و بطور کلی نظام مند کردن هرگونه فعالیت مربوط به امر سلامت روان به ویژه فعالیت‌های مشاوره‌ای است.

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: در این مرکز 18 مشاور خانم و آقا فعالیت می‌کنند که تمامی این افراد پس از گزینش‌های مختلف انتخاب شده‌اند و در تمامی خوابگاه‌های دخترانه و پسرانه این دانشگاه نیز خدمات مشاوره‌ای در 2 تا 3 روز در هفته انجام می‌شود.

نظر شما