شناسهٔ خبر: 30900 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ظرفیت‌های فرهنگی ۱۰ استان در نمایشگاه کتاب تهران بررسی میَ‌شود

با اختصاص هر روز از برگزاری نمایشگاه کتاب تهران به یکی از استان‌های کشور، ظرفیت‌های فرهنگی آن استان در حوزه‌های فرهنگی خصوصاً نشر با برگزاری سلسله جلسات و نشست‌های تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل ازمهر ؛ بنا به مصوبه شورای برنامه‌ریزی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در ۱۰ روز برگزاری نمایشگاه، روزانه یک استان به معرفی ظرفیت‌ها و برنامه‌های آن استان در حوزه نشر خواهد پرداخت.

هر یک از این استان‌ها در روزهای تعیین شده با برگزاری سلسله‌ نشست‌های تخصصی در بخش‌های مختلف نمایشگاه به معرفی صنعت نشر استان و چشم‌انداز آن در آینده می‌پردازد.

همچنین در بخش بین‌الملل نیز با رایزنی‌های انجام شده هر روز یک کشور به صورت ویژه به معرفی ادبیات و صنعت نشر آن کشور می‌پردازد. کشورهایی که روسای نمایشگاه آنها و یا مقامات آنها در نمایشگاه کتاب تهران حضور پیدا می‌کنند، در اولویت این فهرست قرار دارند.

خبر دیگر از نمایشگاه کتاب تهران اینکه، مدیر دفتر قائم مقام وزیر اطلاع‌رسانی و مدیر دفتر وزارت اطلاع‌رسانی عمان از محل برگزاری این نمایشگاه بازدید کردند. بدر بن یحیی الراشدی مدیر دفتر قائم مقام وزیر اطلاع‌رسانی و محمد بن خلفان البوسعیدی مدیرکل دفتر وزارت اطلاع‌رسانی عمان عصر روز گذشته (۱۸ فروردین ماه) از محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران بازدید کردند.

در این بازدید غلامرضا نوعی مدیر بازار جهانی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به معرفی بخش‌های نمایشگاه پرداخت و توضیحاتی ارایه کرد.

بر اساس این گزارش، با مصوبه شورای سیاست‌گذاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران کشور عمان به عنوان میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه انتخاب شد.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تاریخ ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

نظر شما