شناسهٔ خبر: 30913 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تجلیل از ۳۰ سال فعالیت حاتمی کیا در عرصه هنر

آیین تجلیل از ۳۰ سال فعالیت ابراهیم حاتمی کیا کارگردان سینما با حضور شماری از مسئولان و هنرمندان در تهران برگزار شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، در این مراسم تمبر یادبود تجلیل از ۳۰ سال تلاش مستمر حاتمی کیا در سینما و عرصه هنر رونمایی شد و برخی از شخصیت های حاضر در این جلسه آن را امضا کردند.

حاتمی کیا در این آیین با بیان اینکه زمانی که زیر ۵۰ سال داشتم با انرژی می گفتم این کارها باید انجام بشود گفت: روی دیوار دفتر کارم می نوشتم که این کار باید انجام شود اما از یک سنی فکر می کنم که دیگر برای آنچه که باید بگویم وقت خیلی کم دارم.

کارگردان به رنگ ارغوان در ادامه افزود: سیدمرتضی به ما یاد داد خیلی خودمان را گول نزنیم چرا که الاعمال و بالنیات.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مدتی است تصویر یکی از بچه های افغانی که توسط داعش در سوریه سر بریده شده از جلوی چشمش کنار نمی رود خاطرنشان کرد: من خجالت می کشم که در سوریه نبودم و این جوان ها خودشان را فدا می کنند چرا که احساس می کنم از آنان عقب افتاده ام زمانی خود را پیش رو می دانستم ولی الان می بینم که خیلی عقب مانده ام.

حاتمی کیا با بیان اینکه من کار زیادی نکرده ام ادامه داد: واقعا دلم می خواست این جسارت و این قدرت را داشتم که در میان این بچه ها باشم بچه های مظلومی که بی صدا جان خود را فدا می کنند.

کارگردان از کرخه تا راین به برگزاری سی و سومین جشنواره فیلم فجر در بهمن گذشته اشاره کرد و گفت: اصلا جای افتخار نیست که ما این جشنواره را برگزار می کنیم. مخاطب من ایوبی نیست چرا که ایشان میهمان است، مخاطب من افرادی هستند که موثرند و سوال من این است که این حرف ها کجا باید زده شود.

ابراهیم حاتَمی کیا زاده ۱ مهر ۱۳۴۰، تهران کارگردان، فیلمنامه نویس، تدوینگر و بازیگر سینمای ایران است. وی دانش آموختهٔ رشته فیلمنامه نویسی از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر است.

حاتمی کیا فعالیت های سینمایی خود را با ساخت فیلم های کوتاه و مستند در باره سینمای جنگ تحمیلی عراق علیه ایران آغاز کرد.او برای ساخت فیلم آژانس شیشه ای جایزه بهترین فیلم نامه و کارگردانی را از شانزدهمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

حاتمی کیا تا کنون موفق شده برای فیلم های دیده بان، مهاجر، آژانس شیشه ای، از کرخه تا راین، به نام پدر، به رنگ ارغوان و چ برندهٔ جایزه از جشنواره فیلم فجر شود.

در این مراسم شماری از هنرمندان و دست اندرکاران سینما از جمله حسین مسافرآستانه، نادر طالب زاده، سعید راد، سعید حدادیان، مسعود ده نمکی، مهدی چمران، نرگس آبیار، اصغر نقی زاده حضور داشتند.

نظر شما