شناسهٔ خبر: 30917 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نشان و جایزه ایثار و رسانه ابتکار ارزنده ای است

رییس هیات موسس جایزه و نشان رسانه و ایثار گفت: در نظر گرفتن جایزه ای با عنوان نشان و جایزه ایثار و رسانه ابتکار ارزنده ای است تا بتوان از ظرفیت رسانه برای تقویت و تحکیم ارزش والای ایثار بهره برد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ با اشاره به اینکه رسانه می تواند سبب تضعیف یا تقویت یک ارزش یا ارزش ها شود، توضیح داد: باید در نظر داشت نحوه اجرای چنین ابتکاری مهم است که امیدوارم با کاری که از سال گذشته شروع شد به چهارچوب متقن و محکمی برای تحقق و اجرای چنین فکری نایل شویم تا به این ترتیب به ترویج فرهنگ ایثار در جامعه کمک شود.

وی در خصوص اهداف و برنامه های هیات موسس اظهار داشت: اهداف و برنامه های هیات موسس نشان ایثار و رسانه در ذیل اهداف و برنامه های کلان این نشان تعریف می شود به این معنا که برای تعیین جایزه و نشان برای رسانه ها در حوزه ایثار هیات موسسی به انتخاب نمایندگان رسانه ها شکل گرفته است.

وی افزود: این هیات موسس وظیفه دارد در راستای رسیدن به اهداف و برنامه های نشان ایثار و رسانه فعالیت ها و کارهای نمادین انجام دهد از جمله این که آیین نامه حوزه فعالیت و اختیار خود را تدوین کند.

رییس هیات موسس جایزه و نشان رسانه و ایثار یکی دیگر از برنامه ها در سال جدید را تقسیم کار درونی هیات موسس برشمرد و افزود: نخستین سنگ بنای نشان ایثار و رسانه که به ابتکار خانه فرهنگ و ایثار و مشاور وزیر ارشاد در امور ایثار گران با مشارکت و بدست اهالی رسانه صورت گرفت به بهمن ماه سال گذشته برمی گردد.

معظمی یادآورشد: در راستای تشکیل هسته اولیه و مرکزی کمیته های نشان ایثار و رسانه، پس از تشریک مساعی و اظهار نظرهای مختلف حدود ۱۳ نفر به عنوان هسته های اولیه این کمیته انتخاب شدند.

وی ادامه داد: طی جلسات بعدی که در محل وزارت ارشاد برگزار شد این اعضا در کمیته های نشان ایثار و رسانه و براساس تمایل خود این افراد، عضویت پیدا کردند سپس وظایف کلی هر کمیته مشخص و تشریح شد.

رییس هیات موسس جایزه و نشان رسانه و ایثار تصریح کرد: این کمیته ها شامل کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی است که به ارتباط با رسانه ها و بین اعضای کمیته ها مبادرت می ورزد.

معظمی با بیان اینکه کمیته اساسنامه مبنای حقوقی و وظایف قانونی شان ایثار و رسانه را مشخص می سازد، اظهار کرد: یکی دیگر از کمیته ها، کمیته ارزیابی و انتخاب است که کار آن تطبیق و بررسی و انتخاب آثار رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: کمیته دیگر پژوهش و علمی است که ماموریتش مطالعات علمی و بررسی های لازم و کسب تجربیات دیگر کشورها در این زمینه است.

رییس هیات موسس جایزه و نشان رسانه و ایثار در ادامه به ارزیابی تاثیر نشان و جایزه ایثار در ترویج و تقویت فرهنگ ایثار پرداخت و گفت: یکی از کارکردهای رسانه به عنوان یک نهاد اجتماعی، جامعه پذیری و انطباق افراد با ارزش های رایج در جامعه است و این کارکردی است که برای همه رسانه ها با شدت و ضعف و در همه دنیا انتظار می رود. 

بر اساس این گزارش حبیب الله معظمی با رای اعضای هیات موسس جایزه و نشان رسانه و ایثار به تازگی به عنوان رییس این هیات انتخاب شده است.

نظر شما