شناسهٔ خبر: 30946 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حضور موقت، در جشنواره بین المللی فیلم پکن

فیلم «موقت» به کارگردانی امیر عزیزی به نمایندگی از سینمای ایران در پنجمین جشنواره بین المللی فیلم پکن به نمایش در می آید.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، خبر حضور موقت در جشنواره فیلم پکن روز جمعه در نشست خبری دست اندرکاران برپایی این جشنواره اعلام شد. 

«جائو جی یونگ» معاون دبیرکل کمیته برگزاری این دوره از جشنواره، با اشاره به موفقیت سینمای ایران در عرصه های بین المللی، حضور فیلم موقت در این رویداد فرهنگی را به فال نیک گرفت. 

وی گفت: سینمای ایران طی سال های اخیر توجه دوستداران و علاقمندان به فیلم و سیمنا را به خود جلب کرده و امیدوارم این فیلم نیز بتواند در این دوره از رقابت ها نماینده شایسته ای برای سینمای ایران باشد.

او زمان برگزای این جشنواره را از ۲۷ فروردین ماه جاری به مدت هشت روز اعلام کرد و گفت: در این رویداد فرهنگی علاوه بر برگزاری آئین های مرسوم جشنواره؛ اعطای جایزه طلایی 'تین تان' (معبد آسمان) نیز در بخش های ویژه جشنواره مورد توجه دست اندرکاران قرار گرفته است.

وی همچنین از برگزاری بازارچه بین المللی فیلم پکن، برگزاری کارناوال سینمایی و نمایش فیلم های داخلی و خارجی خبر داد و گفت: به طور حتم این بخش از جشنواره مورد توجه علاقه مندان به هنر سینما مواجه خواهد شد.

«جائو» همچنین اعلام کرد که چین در برپایی جشنواره های بین المللی فیلم همواره به سه اصل «اساتید بزرگ، جمعیت بزرگ علاقه مندان و بازار بزرگ» توجه دارد و توجه به این موارد و البته تکیه بر ظرفیت های فرهنگی باعث شده این کشور طی سالهای اخیر ضمن دستیابی به مقام نخست جشنواره های فیلم آسیا، به جایگاه سومین جشنواره بین المللی فیلم در جهان نیز دست یابد.

معاون دبیرکل کمیته برگزاری پنجمین جشنواره بین المللی فیلم پکن همچنین اعلام کرد که علاوه بر ایران، آثاری از کشورهای روسیه، آمریکا، انگلیس، ایتالیا، چین، برزیل، لهستان، ژاپن، استرالیا، کره جنوبی و کلمبیا در این دوره حضور دارند. 

وی با ابراز رضایت از زمینه سازی و مقدمات برگزاری جشنواره فیلم پکن گفت: امروز می توان گفت تمام مراحل مربوط به برگزاری جشنواره بر اساس برنامه از پیش تعیین شده انجام شده و امیدواریم با حضور نمایندگان کشورهای مختلف، حرکتی رضایت بخش در عرصه فعالیت های فرهنگی موثر در آسیا انجام دهیم.

موقت به عنوان یکی از ۱۵ فیلم راه یافته به بخش رقابتی جشنواره بین المللی فیلم پکن ۲۰۱۵ انتخاب شده است.

فیلم موقت اولین ساخته بلند سینمایی امیر عزیزی است که سال گذشته در بخش تجربه و هنر سی وسومین جشنواره بین المللی فیلم فجر به روی پرده رفت.

در این فیلم که نویسندگی آن را امیر عزیری بر عهده داشته، بازیگرانی چون پگاه آهنگرانی، نازنین فراهانی، طاهره زندیان، ساناز عزیزی و بابک کریمی و نگار جواهریان ایفای نقش کرده اند.

در خلاصه داستان فیلم موقت آمده، خانواده ای همزمان با اسباب کشی و جابجایی خانه شان ناخواسته درگیر ماجرا و مشکلاتی می شوند.

نظر شما