شناسهٔ خبر: 30953 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ورود هفت محموله کتاب خارجی به نمایشگاه تهران

مدیر کمیته اجرایی نمایشگاه کتاب تهران از ورود هفت محموله کتاب خارجی از کشورهای عربی و اروپایی به گمرک این نمایشگاه واقع در مصلای تهران خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حسین صفری مدیر کمیته اجرایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در این باره گفت: طی روز جاری (جمعه ۲۱ فروردین) و تا این لحظه، شش محموله از کتاب‌های خارجی که قرار است در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شود، وارد مصلا شده و تشریفات مربوط به ترخیص این بارها در محل گمرک نمایشگاه انجام شده است.

وی با بیان اینکه پیش از این هم یک محموله کتاب خارجی از لبنان وارد مصلا شده بود، اضافه کرد: محموله‌های اخیر کتاب به وزن حدود ۱۴۰ تُن از کشورهای مصر، سوریه، لبنان، عمان و انگلستان به نمایشگاه کتاب تهران ارسال شده است که دسته اول شامل کتاب‌های عربی و محموله ارسالی از انگلستان هم کتاب‌های کشورهای اروپایی و به زبان لاتین را شامل می‌شوند.

مدیر کمیته اجرایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به همکاری خوب گمرک و نیز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با نمایشگاه کتاب تهران، ادامه داد: گمرک تعرفه ویژه‌ای برای محموله‌های خارجی کتاب تعیین کرده و ایران ایر، هم بارهای نمایشگاه کتاب تهران را با ۷۰ درصد تخفیف به مقصد تهران حمل می‌کند که این اتفاقات برای اولین بار است رخ می‌دهد

نظر شما