شناسهٔ خبر: 30961 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معیریان سریال «شهید نواب صفوی» را می‌سازد

آرش معیریان، کارگردان سینمای ایران می‌گوید: طرح سریالی با محوریت پرداخت به زندگی شهید نواب صفوی را آماده کرده است و در مورد ساخت این پروژه صحبت‌هایی هم با دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام کرده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ آرش معیریان فعالیت حرفه‌ای در سینما را با دستیاری کارگردان و تدوین آغاز کرد و بعد از کسب تجربه به عنوان یک فیلمساز مستقل کارش را با ساخت فیلم‌های سینمایی همچون کما، چپ‌دست، شارلاتان و شیر و عسل ادامه داد. معیریان همچنین فاز دوم سریال جلال‌الدین را کارگردانی کرده است.

«جلال الدین» عنوان سریالی تاریخی و روایتی از دوران کودکی جلال‌الدین محمد بلخی معروف به مولوی است. فاز اول این مجموعه را  شهرام اسدی کارگردانی کرد و بعد از یک وقفه کوتاه، معیریان کارگردانی فاز دوم را برعهده گرفت.

آرش معیریان این بار از ساخت سریال با محوریت زندگی شهید نواب صفوی خبر می‌دهد.

معیریان در مورد مراحل ساخت پروژه تلویونی «شیهد نواب صفوی» گفت: با متولیان برای تولید سریالی در مورد شهید نواب صفوی صحبت‌هایی کردم و قرار بر این شد که با تامین بودجه، مراحل تحقیق و نگارش این پروژه، را شروع کنیم.

وی افزود: فیلم نامه این کار در حد یک طرح است و در حال تحقیق بر روی خصوصیات اخلاقی و زندگی‌نامه شهید هستم و صحبت‌هایی هم با دوستان و هم‌مسلکان ایشان داشتم.

معیریان در مورد حمایت‌هایی که از این پروژه خواهد شد گفت: در خصوص حمایت‌ها و شکل تولید این پروژه هم صحبت‌هایی با مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام دادیم ولی هنوز به قطعیت نرسیده است و برای اجرایی شدن آن لازم است تا پروسه‌ای طی شود.

سیدمجتبی میرلوحی صفوی، معروف به نواب صفوی از روحانیون مبارز و رهبر جمعیت «فدائیان اسلام» و از پیشتازان مبارزات اسلامی و مکتبی بر ضد رژیم شاهنشاهی و استعمار می‌باشد.

نظر شما