شناسهٔ خبر: 30983 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب راهنمای بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب پس از 10سال منتشر می‌شود

کتاب راهنمای بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که حاوی اطلاعات کلیه ناشران و فعالیت‌های آنها در نمایشگاه است پس از ۱۰ سال منتشر خواهد شد.

 به گزارش فرهنگ امروز به نقل ازفارس؛ کتاب راهنمای بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پس از یک وقفه 10 ساله چاپ و منتشر خواهد شد.

این کتاب 300 صفحه‌ای که در قطع وزیری و در شمارگان 5 هزار نسخه منتشر می‌شود حاوی اطلاعات کلیه ناشران شرکت کننده در بخش‌های مختلف نمایشگاه اعم از: عمومی، دانشگاهی، آموزشی، کودک ونوجوان، بین‌الملل، برنامه‌های جنبی و سایر فعالیت‌های نمایشگاه خواهد بود و از روز نخست نمایشگاه در مبادی ورودی و همچنین ورودی کلیه سالن‌های بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد.

 آن دسته از ناشران، مراکز پخش و سایر حرفه‌های مرتبط نظیر: چاپخانه‌داران، لیتوگرافان، صحافان، فعالان حوزه نشر الکترونیک، تولید کنندگان تجهیزات کتابخانه و سایر حوزه‌های مرتبط که علاقه‌مند به معرفی خدمات خود در این کتاب هستند، می‌توانند از طریق تماس با تلفن 66123532 و درج آگهی در این فضا حضوری فعال وجدی داشته باشند.

خرید 120 میلیاردی دانشگاه آزاد و وزارت بهداشت از نمایشگاه کتاب تهران

امیر مسعود شهرام‌نیا قائم مقام بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران  با اشاره به حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال‌های گذشته و تخصیص بودجه مشخص برای خرید کتاب‌های خارجی گفت: اگر چه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از خرید کتاب خارجی حمایت کرده است اما به‌ رغم این حمایت‌ها و به دلیل حذف یارانه‌ کتاب‌های خارجی در نمایشگاه کتاب و نوسانات قیمت ارز شاهد کاهش خرید کتاب خارجی از نمایشگاه و عدم تزریق مناسب کتاب‌های خارجی به دانشگاه‌های کشور بوده‌ایم.

قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به توافق صورت گرفته با دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای خرید کتاب‌های خارجی در نمایشگاه  کتاب تهران گفت: پس از مذاکرات اولیه با نهادها و وزارتخانه‌های مرتبط مقرر شد دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر تخصیص بودجه خرید کتاب برای کتابخانه‌های آن دانشگاه، اعتباری ویژه بالغ بر 100 میلیارد ریال جهت خرید کتاب‌های خارجی از نمایشگاه کتاب تهران اختصاص دهد. همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با مشارکت در این توافق اعتباری ویژه بالغ بر 20 میلیارد ریال جهت خرید کتاب خارجی برای واحدهای آموزشی تابعه آن مرکز هزینه خواهد کرد.

معاون اجرایی نمایشگاه کتاب تهران ادامه داد: بر اساس این توافق صورت گرفته مبلغ 50 درصد قیمت پشت جلد کتاب‌ها از سوی دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت پرداخت می‌شود و 50 درصد باقی مانده نیز از محل تخفیف ناشر و حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین خواهد شد.

شهرام‌نیا با اشاره به اهمیت توافق صورت گرفته عنوان کرد: این برای نخستین بار است که سازمان‌ها و نهادهای دیگر در خرید کتاب از نمایشگاه کتاب تهران همکاری می‌کنند. بر اساس توافق صورت گرفته تمامی کتاب‌های منتشر شده از سال 2011 به این سو مشمول این توافق می‌شوند و از این نظر تلاش شده است تا منابع دست اول و به روز دنیا برای کتابخانه‌ها و مراکز علمی خریداری شود. امیدورایم که در سال‌های آینده شاهد مشارکت بیشتر نهادهای علمی برای خرید کتاب از نمایشگاه کتاب تهران باشیم.

وی با اشاره به تدوین ضوبط خاص برای جلوگیری از هر گونه سوء استفاده احتمالی از این اعتبارات گفت: همچنین ساز و کاری را برای اجرایی شدن این توافق  طراحی کرده‌ایم.

قائم مقام بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در پایان عنوان کرد: وزارت علوم به رغم پی‌گیری‌های مکرر تاکنون مشارکتی در این طرح نداشته است و پاسخ روشنی به مکاتبات انجام شده در این زمینه نداده است. این در حالی است که بیشترین نهادهای علمی در زیر مجموعه وزارت علوم قرار دارند و بر این اساس بیشترین انتظارات متوجه وزارت علوم و تحقیقات و فناوری است. امیدواریم با دریافت بازخورد مثبت از ایشان به نحوی که امکان انجام پیش‌بینی لازم وجود داشته باشد، مشارکت این نهاد نیز در این طرح قطعی گردد.

* پیمانکار دستگاه‌های کارت‌خوان نمایشگاه کتاب تهران مشخص شد

نیکنام حسین‌پور مدیر کمیته رفاهی و هماهنگی نهادهای همکار بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افزود:‌ روز شنبه (22 فروردین ماه) جلسه‌ای با بانک صادرات انجام شد و در این جلسه شرکت آسان پرداخت به عنوان پیمانکار پی اس پی‌های نمایشگاه انتخاب شد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد تا ناشران هر چه سریع‌تر شماره‌ حساب‌های خود را اعلام کنند تا کارت‌خوان‌ها قبل از آغاز نمایشگاه نصب شوند و مورد آزمایش قرار گیرند.

حسین‌پور با اشاره به برگزاری جلسه فنی با  شرکت آسان پرداخت قبل از برگزاری نمایشگاه کتاب، عنوان کرد: از دیگر مصوبات این جلسه برگزاری جلسه فنی با ناشران داخلی و بین‌الملل جهت رفع مشکلات و بر طرف کردن دغدغه‌های ناشران قبل از برگزاری نمایشگاه بود. امیدورایم که با هماهنگی‌های انجام شده شاهد عملکرد هر چه بهتر کارت‌خوان‌ها در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران باشیم.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت ماه 1394 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

نظر شما