شناسهٔ خبر: 30985 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مذاکره با جولین مور برای بازی در نقش یک جاعل ادبی

«جولین مور»، بازیگر برنده اسکار هالیوود، برای بازی در نقش «لی اسرائیل»، یکی از بزرگترین جاعلان ادبی جهان در حال مذاکره است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل ازفارس؛ «جولین مور» که چندی پیش برای بازی در نقش یک معلم آلزایمری در فیلم «هنوز آلیس»، برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد، اکنون در حال رایزنی برای بازی در نقش «لی اسرائیل»، یکی از بزرگترین جاعلان ادبی جهان است.

این فیلم را قرار است، «نیکول هلوفسنر» براساس فیلمنامه‌ای اقتباس شده از کتاب خاطرات «آیا می‌توانید مرا ببخشید» نوشته «لی اسرائیل» کارگردانی کند.

«لی اسرائیل»، نویسنده نیویورکی است که به دلیل فقر شدید مالی و پرداخت اجاره خانه، یکی از بزرگترین پرونده‌های جعل ادبیات جهان را به نام خود رقم زد.

او که سال گذشته در سن 75 سالگی درگذشت، در کتاب خاطرات خود اعتراف کرد که در اوایل دهه 90 میلادی حدود 400 نامه باقی مانده از بازیگران و نویسندگان متعلق به دهه‌های قبل را از آرشیو کتابخانه ملی دزدیده و سپس با جعل آنها، نسخه جعل شده را به کتابخانه بازگردانده و نسخه‌های اصلی را برای رفع مشکلات مالی‌اش به قیمت خوب فروخته است.

البته «لی اسرائیل» ژوئن سال 1993 به اتهام سرقت این نامه‌ها تحت بازجویی اف‌بی‌ای قرار گرفت و در نهایت به شش ماه بازداشت خانگی محکوم شد که البته سال‌ها بعد اعتراف کرد که نسخه‌های بازگردانده شده به آرشیو کتابخانه ملی همان نسخه‌های جعلی بوده و نیروهای پلیس هرگز متوجه این مطلب نشدند.

نظر شما