شناسهٔ خبر: 30995 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هنرجویان برتر مسابقات علمی کاربردی نخبه می شوند

مدیرکل دفتر آموزش های کاردانش وزارت آموزش و پرورش از ارائه تسهیلات ویژه ازجمله اعطای عنوان نخبه به هنرجویان برتر مسابقات علمی کاربردی خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ سید مصطفی آذرکیش با بیان این که هنرجویان برتر این مسابقات که در مراحل مختلف این مسابقات برگزیده شوند، تسهیلات ویژه دریافت می کنند افزود: اکنون در حال رایزنی با وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان فنی و حرفه ای کشور به منظور معرفی برگزیدگان مسابقات علمی کاربردی به عنوان نخبگان مهارتی هستیم.

وی اظهار کرد: پیش از این بر اساس بخشنامه مورد توافق میان وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزیدگان این رقابت از امتیازاتی برای ورود به دانشگاه بهره مند می شدند اما با توجه به قانون حذف کنکور، در صددیم تا تسهیلات دیگری را جایگزین کنیم.

مدیرکل دفتر آموزش های کاردانش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: مرحله کشوری سیزدهمین دوره مسابقات علمی کاربردی با هدف ارتقا آموزش های علمی و عملی هنرجویان هنرستان های کار دانش در سال تحصیلی ۹۴ - ۹۳ با اختصاص بودجه ویژه در سراسر کشور برگزار شد.

آذرکیش ادامه داد: در مرحله منطقه ای این مسابقات ۷۰ هزار هنرجو در سراسر کشور شرکت کردند که بعد از رقابت اولیه، ۱۴ هزار نفر از هنرجویان سال سوم متوسطه وارد مرحله استانی شدند.

وی یادآورشد: در این مرحله نیز ۳۳ آزمون مهارتی، صنعت، خدمات و کشاورزی در دو بخش نظری و عملی برگزار شد که در نهایت دو هزار و ۵۸۲ نفر به عنوان منتخبان، مجوز ورود به مرحله کشوری را دریافت کردند.

مدیرکل دفتر آموزش های کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که مرحله کشوری این مسابقات ۲۵ فروردین ماه در ۳۲ مرکز آزمون سراسر کشور برگزار می شود، اظهار کرد: این آزمون با همکاری مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش و به صورت همزمان اجرا می شود.

آذرکیش اضافه کرد: برگزیدگان این مرحله مردادماه امسال در رقابتی به میزبانی کرمان شرکت می کنند که برای منتخبان این مرحله تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته خواهد شد.

وی تصریح کرد: همزمان با مسابقات علمی کاربردی ویژه دانش آموزان شاخه کار دانش و هنرستان های کار دانش، این مسابقات ویژه دانش آموزان فنی و حرفه ای نیز در روز ۲۵ فروردین برگزار می شود.

مدیرکل دفتر آموزش های کاردانش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: برگزاری این مسابقات نقش موثری در کیفیت بخشی آموزش های علمی و کارگاهی دارد که در مدت اجرای آن با استقبال هنرستان ها و ادارات فنی و حرفه ای و کار دانش مواجه شده است.

آذرکیش یادآورشد: اکنون ۴۴۰ هزار دانش آموز شاخه کار دانش در چهار هزار و ۴۰۰ هنرستان مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما