شناسهٔ خبر: 31103 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آیا رقم بُن دانشجویی افزایش می‌یابد؟

مدیر کمیته رفاهی و هماهنگی نهادها و سازمان همکار از برگزاری جلسه مشترک این کمیته با کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران خبر داد و گفت: در این جلسه مقرر شد به منظور رفاه بیشتر بازدیدکنندگان در نمایشگاه کتاب تهران، به تعداد فراوان مبلمان شهری نصب شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ نیکنام حسینی‌پور اظهار کرد: کمیته رفاهی و هماهنگی نهادها و سازمان همکار به‌تازگی با کمیسیون فرهنگی شورای شهر  تهران و نمایندگان سازمان‌‌های خدمات رسانی شهرداری تهران جلسه‌ای برگزار کرد و در این جلسه مباحث مختلفی با هدف تأمین رفاه بیشتر بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب تهران مطرح شد.
 
وی توضیح داد: نظافت نمایشگاه از جمله این مباحث بود که قرار شد این موضوع با توجه به حجم بالای زباله‌ای که در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تولید می‌شود، به صورت جدی‌تر دنبال شود.

مدیر کمیته رفاهی و هماهنگی نهادها و سازمان همکار  ادامه داد: در این جلسه مقرر شد، سازمان زیباسازی شهرداری تهران به‌صورت جدی‌تر در حوزه تبلیغات داخل نمایشگاه و تبلیغات این رویداد عظیم فرهنگی در سطح شهر ورود پیدا کند. همچنین تصمیم بر آن شد با همکاری این سازمان به منظور تأمین رفاه بیشتر و استراحت بازدیدکنندگان، مبلمان شهری متعددی در نمایشگاه نصب شود.
 
حسینی‌پور با اشاره به مصوبات این جلسه در حوزه پسماند نمایشگاه کتاب تهران، گفت: در این حوزه پیشنهادهای مختلفی از جمله تفکیک زباله خشک و تر از مبدا مطرح شد تا بتوان فرهنگ تفکیک زباله خشک و تر را از نمایشگاه رواج داد تااین فرهنگ به‌تدریج در سطح شهر نیز رواج یابد؛ به این منظور در این حوزه مسابقات فرهنگی متعددی در نمایشگاه برگزار خواهند شد.
 
وی با اشاره به معضل استقرار دستفروش‌ها در نمایشگاه کتاب تهران، اظهار کرد: در این جلسه قرار شد همکاران سازمان جمع‌آوری مشاغل مزاحم در نمایشگاه حضور داشته باشند و نسبت به جمع‌آوری دستفروش‌ها اقدام کنند. همچنین در این جلسه پیشنهادهای خوبی درباره ترمیم و بازسازی فضای سبز نمایشگاه کتاب تهران مطرح شد که مقرر شد این پیشنهادها به دلیل اهمیت این موضوع، به صورت جدی‌تر بررسی و پیگیری شوند.
 
مدیر کمیته رفاهی و هماهنگی نهادها و سازمان همکار با اشاره به اقدامات این کمیته در حوزه بُن دانشجویی، گفت: خوشبختانه زیرساخت‌های این موضوع آماده شده است و اگر آیین‌نامه این موضوع در طول امروز یا فردا به تصویب برسد، تاریخ ثبت‌نام دانشگاه‌ها برای دریافت بُن دانشجویی اعلام خواهد شد.
 
حسینی‌پور در پاسخ به این پرسش که رقم این بُن در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران چه میزان است، عنوان کرد: رقمی که معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بُن دانشجویی تعیین کرده، 9 میلیارد تومان است البته امسال طرح مشارکت دانشگاه‌ها نیز مطرح شده است که متأسفانه هنوز هیچ کدام از دانشگاه‌ها در این زمینه پای کار نیامده‌اند؛ بدون تردید اگر دانشگاه‌ها نیز همکاری کنند رقم این بُن افزایش می‌یابد.

نظر شما