شناسهٔ خبر: 31117 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برسی موضوع «فیپای مختصر» با حضور ناشران و کتاب‌داران

معاون کتابخانه ملی از برگزاری جلسه‌ای در روز چهارشنبه هفته جاری با حضور اساتید کتابداری، ناشران و دست‌اندرکاران امر نشر در راستای شنیدن نقطه نظرات درباره موضوع «فیپای مختصر» خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ در پی تشکیل کمیته بررسی ملاحظات طرح «فیپای مختصر» به دستور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران  بزودی تکلیف فیپای مختصر مشخص می‌شود. همچنین اعلام شد نتیجه بررسی شده این کمیته قرار است بزودی اطلاع رسانی شود.

خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس در این راستا با «غلامرضا امیرخانی» معاون کتابخانه ملی  گفت‌وگویی انجام داد، وی در این باره اظهار داشت: این کمیته به نتایجی رسیده است اما قرار شده در راستای تصمیم‌گیری صحیح، ابتدا نقطه نظرات کارشناسان امر، اساتید کتابداری و ناشران و ... اخذ و شنیده شود و سپس تصمیم‌گیری صورت گیرد.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه صبح و از ساعت 10 در سالن کنفرانس حوزه ریاست کتابخانه ملی نشستی با حضور اهالی رسانه، اساتید کتابداری، ناشران و کارشناسان امر و همچنین اعضای کمیته تشکیل خواهد شد تا ابتدا نظرات شنیده شود و سپس در پایان نتیجه بررسی اعلام گردد.

گفتنی است، در پی نقدهایی که در چند روز گذشته از سوی ناشران و صاحب‌نظران حوزه کتابداری نسبت به طرح «فیپای مختصر» مطرح شده بود، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از معاون پژوهشی خود خواست تا با تشکیل کمیته‌ای با فوریت به بررسی ملاحظات مطرح شده بپردازد.

سیدرضا صالحی امیری در حکمی فریبرز خسروی را مامور کرد تا با تشکیل کمیته‌ای نظرات و نقدهای واردشده به طرح فیپای مختصر را بررسی و به شبهاتی که در این زمینه مطرح است، بپردازد. وی همچنین غلامرضا امیرخانی، کامران فانی و حبیب‌اله عظیمی را به عنوان اعضای کمیته بررسی ملاحظات طرح فیپای مختصر تعیین کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما