شناسهٔ خبر: 31121 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اولین جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود

دبیر شورای سیاستگذاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از برگزاری اولین جلسه این شورا در سال ۹۴ تا پایان هفته جاری خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ علیرضا کرمانی دبیر شورای سیاستگذاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ، با بیان اینکه این شورا در سال ۹۴ تاکنون جلسه‌ای برگزار نکرده است، از برگزاری اولین جلسه شورای مذکور در سال جدید تا پایان هفته جاری خبر داد و گفت: به احتمال زیاد این جلسه روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب تهران با هدف برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و هماهنگ کردن فعالیت‌‌های مرتبط با این نمایشگاه شکل گرفته، افزود: تاکنون سرفصل‌های اصلی بحث‌های کلان مرتبط با نمایشگاه در این شورا مورد بررسی قرار گرفته و مصوبات لازم در این خصوص اتخاذ و با بخش‌های مربوطه ابلاغ شده است.

مشاور برنامه‌ریزی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: از جمله این موارد می‌توان به واگذاری ۵۰ درصد از امور نمایشگاه به تشکل‌های نشر اشاره کرد که یکی از مصوبات اساسی شورا بود. ممکن است در همین زمینه و هنگامی که وارد حیطه عمل می‌شویم، به مباحثی برسیم که نیازمند بررسی بیشتر است که شورا به این حیطه هم ورود خواهد کرد.

کرمانی گفت: همچنین ممکن اتس مواردی که از سوی مدیران کمیته‌های مختلف نمایشگاه کتاب برای بررسی بیشتر و یافتن بهترین راهکارها، به شورا ارجاع شود که در دستور کار قرار خواهد گرفت و به احتمال زیاد دستور کار جلسه آتی شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب تهران، چنین مواردی خواهد بود.

دبیر شورای سیاستگذاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در پاسخ به این سوال که ممکن است از افراد حقیقی یا حقوقی دیگری بجز اعضای شورا برای مشورت و نظرخواهی و یا با هدف کسب تجربه در رابطه با موضوعات مختلف مرتبط با نمایشگاه استفاده شود؟، گفت: معمولاً موضوعات و مسائل مرتبط با نمایشگاه در دایره توانمندی و کارشناسی اعضای شورا هست و با این وجود چنانچه نیازی به اخذ نظرات فراحوزه‌ای باشد، این اتفاق خواهد افتاد.

وی همچنین تاکید کرد که شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان  مصوبات شورای سیاستگذاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و جزئیات این مصوبات قرار می‌گیرد و صورتجلسات به وزیر ارشاد ارائه می‌شود و در صورت نیاز، از کمک وی هم در این راستا با حضور او در جلسات شورا، استفاده خواهد شد.

نظر شما