شناسهٔ خبر: 31188 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نامزدهای نهایی جایزه داستان زنان بیلیز معرفی شدند

با معرفی فینالیست‌های جایزه زنان بیلیز که به نویسندگان زن انگلیسی زبان تعلق می‌گیرد، این جایزه به مرحله آخر نزدیک شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ جایزه معتبر داستان زنان که پیش از این با نام اورنج اهدا می‌شد، ۶ نویسنده را از میان فهرست اولیه نامزدهای خود انتخاب کرد.

«زنبورها» اولین تجربه ادبی یک نویسنده نوقلم یکی از این ۶ فینالیست است که به نویسندگان صاحب نامی چون کامیلا شمسی و سارا واترز در فهرست نهایی پیوسته است.

این جایزه نام برنده‌اش را در بیستمین سال برگزاری‌اش، در تاریخ سوم ژوئن در رویال فستیوال هال لندن معرفی می‌کند.  

شمسی چاکرابارتی رییس هیات داوران امسال، فهرست اولیه این رقابت را که شامل نام ۲۰ نویسنده بود در اواسط ماه مارس( اواخر اسفند) اعلام کرده بود.

فینالیست ها عبارتند از:

الی اسمیت با رمان «چطور می‌توان هر دو بود» که پیشتر برای آن به فهرست بوکر و فولیو راه یافته بود و برنده جایزه کاستا در بخش رمان نیز شد، دو داستان را در فاصله ۵۰۰ سال رویات می‌کند.

آن تایلر نویسنده ۷۳ ساله آمریکایی در بیستمین رمانش به نام «قرقره نخ آبی» زندگی یک خانواده از بالتیمور را روایت می‌کند.

سارا واترز در رمان «میهمانان حساب شده» زندگی در لندن و تغییرات وسیعی را که در آن حادث شده تصویر کرده است.

کامیلا شمسی برای «یک خدا در هر سنگ» داستان دو زن را روایت می‌کند که در یکی قطار در سال ۱۹۱۶ در پیشاور با هم آشنا می‌شوند.

راشل کیوسک که رمان «طرح کلی» هشتمین رمان اوست، داستان یک نویسنده زن را بیان می‌کند که به آتن می‌رود تا یک دوره نویسندگی را بگذراند. این کتاب نامزد نهایی جایزه فولیوی امسا‌ل نیز بود.

لالین پاول در رمان «زنبورها» داستان زندگی یک زنبور ماده را بیان می‌کند.

این جایزه که به نویسندگان زنی که آثارشان را به زبان انگلیسی خلق می کنند تعلق می‌گیرد، فارغ از ملیت یا کشور خالقان آنها، برندگانش را انتخاب می کند. ایمر مک براید برای «یک دختری چیزی نیمه شکل گرفته است»، زادی اسمیت برای «زیبایی»، لیوئل شرایور برای«نیاز داریم درباره کوین حرف بزنیم» و آندرا لوی برای «جزیره کوچک» از برندگان دوره‌های پیش این جایزه هستند.

جایزه اورنج که ۱۷ سال به منظور تجلیل از آثار داستانی نویسندگان زن بریتانیا اهدا می‌شد، در سه سال اخیر به دلیل تغییر اسپانسر مالی‌اش به جایزه نویسندگان زن بیلیز تغییر نام داد.

نظر شما