شناسهٔ خبر: 31214 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

درگذشت صدای ضد سرمایه‌داری اروگوئه در ۷۴ سالگی

صدای ضد سرمایه‌داری اروگوئه در سن 74 سالگی خاموش شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ ادوآردو گالیانو / Eduardo Galeano نویسنده و روزنامه‌نگاری که ادبیات و طنز سیاسی را در خدمت گرفت تا بوالهوسی و بی‌عدالتی‌ها را با قلم خود به رشته تحریر دربیاورد در مونته ویدئو در سن ۷۴ سالگی درگذشت.

درگذشت ادوآردو گالیانو، صدای ضد سرمایه‌داری اروگوئه در ۷۴ سالگی

«تته هاگز» دخترش اعلام کرد پدرش بر اثر ابتلا به سرطان ریه جان خود را از دست داد.

از گالیانو بیش از ۳۰ کتاب برجای‌مانده که ازجمله معروف‌ترین آن‌ها شامل کتاب انتقادی «گسترش رگه‌های امریکای لاتین:۵ قاره حاصل غارت یک قاره» در سال ۱۹۷۱ است که داستانی تلخ و شرح‌حال استعمار اروپا و امریکا بر امریکای لاتین است.

کتاب «سیاهرگ‌های باز» وی که در دهه ۱۹۷۰ و زمانی که دیکتاتورهای نظامی بر امریکای لاتین حکومت می‌کردند بسیار طرفدار داشت و در سال ۲۰۰۹ نیز زمانی که هوگو چاوز رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا آن را به اوباما رئیس‌جمهور امریکا داد تا کتاب را بخواند، در صدر فهرست پرفروش‌ها قرار گرفت.

گالیانو اخیراً در نمایشگاه کتاب ریودوژانیرو ابراز تأسف کرد که کتاب‌های دیگرش تحت‌الشعاع سیاهرگ‌های باز قرارگرفته است. کارمند سابق بانک، نقاش و روزنامه‌نگار، همچنین کاریکاتوریستی بود که اغلب داستان‌های خود را با تصویر به مردم قاره می‌فهماند و مورد غضب حکومت‌های نظامی قرار می‌گرفت.

نظر شما