شناسهٔ خبر: 31261 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نادر برهانی‌مرند سراغ پناهندگان و زمستان می‌رود

نادر برهانی‌مرند قصد دارد در سال جاری نمایشنامه‌های «کمپ ۱۳» و «زمستان» را روی صحنه ببرد که یکی از این آثار به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ارائه خواهد شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ این نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر درباره فعالیت‌های تئاتری خود در سال ۹۴ گفت: ۲ نمایشنامه جدید «کمپ ۱۳» و «زمستان» را برای اجرا در نظر گرفته‌ام که نگارش آنها به پایان رسیده است. نمایشنامه «کمپ ۱۳» به یک کمپ پناهندگان خیالی در مرز کشور آلمان می‌پردازد که در آن پناهندگان تاجیک، افغان، ترک و ایرانی حضور دارند. قصه این نمایشنامه را یکی از پناهندگان ایرانی حاضر در این کمپ روایت می‌کند که تا انتهای نمایشنامه گمان می‌شود، این فرد مرده است.

برهانی‌مرند درباره زمان اجرا و گروه بازیگری نمایشنامه «کمپ ۱۳» یادآور شد: این نمایشنامه دارای ۱۳ تا ۱۴ نقش و جزو کارهای پر پرسوناژی است که روی صحنه می‌برم. به احتمال زیاد این نمایش را با حضور تعدادی از بازیگران جوان تئاتر اجرا خواهم کرد. به امید خدا تمرینات نمایش را هم از تابستان سال جاری آغاز خواهیم کرد. تلاش می‌کنم تا این نمایش را برای اجرا در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ارائه دهم.

وی درباره سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به عنوان سالن مدنظر برای اجرای نمایش «کمپ ۱۳» گفت: اتفاقا این نمایشنامه جزو آثاری است که باید در سالن‌های کوچک‌تر روی صحنه برود و سالن اصلی برای اجرای آن مناسب نیست.

این هنرمند شناخته شده تئاتر درباره اجرای نمایشنامه «زمستان» نیز توضیح داد: در تعطیلات نوروز نگارش نمایشنامه «زمستان» را هم به پایان رساندم و قصد دارم نمایش «پاییز» و «زمستان» را به صورت همزمان در یک مجموعه روی صحنه ببرم. 

برهانی‌مرند درباره گروه بازیگری مدنظر برای اجرای نمایشنامه «زمستان» و زمان اجرای آن یادآور شد: شخصیت‌های این نمایشنامه را برای امیر جعفری، ناهید مسلی، ستاره پسیانی و بهرام افشاری نوشته‌ام و اگر هر کدام از این بازیگران نباشند، اجرای اثر میسر نخواهد شد. به همین خاطر زمان اجرای «زمستان» تابع زمانی است که بازیگران مدنظر بتوانند برای تمرین و اجرای این اثر حضور داشته باشند.

این کارگردان تئاتر که این روزها نمایش «پاییز» را در تالار شمس مؤسسه بین‌المللی فارسی زبانان (اکو) روی صحنه برده است، درباره مسابقه عکاسی با تلفن همراه که برای این نمایش مطرح شده و این سؤال که آیا چنین مسابقه‌ای می‌تواند اقدامی حرفه‌ای در اجرای یک نمایش باشد؟ متذکر شد: من نیز موافق این نیستم که مخاطبان در طول اجراها با تلفن همراه خود از اجرا عکس بگیرند بلکه ایده این مسابقه اینگونه است که ۲ روز به عکاسان حرفه‌ای و آماتور اختصاص پیدا می‌کند و آن‌ها می‌توانند در آن ۲ روز عکس‌های خود را گرفته و در مسابقه شرکت کنند.

نظر شما