شناسهٔ خبر: 31279 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وزاری فرهنگ کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به عمان می‌روند

نهمین اجلاس وزاری فرهنگ کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با حضور وزیران فرهنگ کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در مسقط برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح روز گذشته در نشستی با اعضای شورای سیاستگذاری اجلاس وزاری فرهنگ کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با اعلام این خبر گفت: هشتمین اجلاس سال گذشته در مدینه منوره برگزار شد و امیدوارم در این یکسال که جمهوری اسلامی ایران این مسئولیت را دارد، بتوانیم در جهت اهداف این اجلاس قدم برداریم.

وی افزود: باید تا قبل از برگزاری نهمین اجلاس وزرای فرهنگ عضو سازمان همکاری اسلامی پیشنهادهای فرهنگی و موثر را تدوین کرد. ضروری است در این اجلاس بر چالش‌های جهان اسلام و استراتزی آن تمرکز شود زیرا این امر می‌تواند در صدور قطعنامه‌هایی که از سوی این اجلاس صادر خواهد شد، تاثیرگذار باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر ظرفیت‌های موجود در اجلاس برای پیشبرد اهداف فرهنگی و معرفی فرهنگ و تمدن کشورمان اضافه کرد: در این اجلاس ظرفیت‌های عملی و کاربردی بسیاری برای معرفی و عرضه تاریخ، تمدن و فرهنگ کشورمان وجود دارد و باید به گونه‌ای عمل کرد تا بتوان تاریخ، تمدنی و فرهنگ انقلابمان را به جهان اسلام معرفی کنیم.

جنتی با اشاره به استراتژی‌های مهم این اجلاس گفت: باید به تمامی دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی کشور از جمله آموزش و پرورش،سازمان میراث فرهنگی، دانشگاه‌ها و... اعلام شود تا برنامه‌های خود را تدوین و برای طرح در اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه دهند.

جنتی با تاکید بر توجه به محتوا برای تنظیم موضوعات مورد توجه برای حضور در اجلاس افزود: آیسسکو سازمانی اسلامی است و در سطح جهان اسلام مطرح می باشد و بنابراین باید محتوا و موضوعات با توجه به مبانی مورد نظر آن مطرح شود.

در این نشست اعضای شورای سیاستگذاری اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (آیسسکو) درباره مسایل و موضوعاتی که لازم است در نهمین اجلاس وزاری فرهنگ کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی مطرح شود بحث و تبادل نظر کردند.

نظر شما