شناسهٔ خبر: 31302 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مطالعات اسلامی در اسپانیا در مرکز فرهنگی شهر کتاب بررسی می‌شود

به همت مرکز فرهنگی شهر کتاب مطالعات اسلامی در اسپانیا با حضور جعفر گونزالس، رافائل موریللو، نجمه شبیری و مهدی فیروزان بررسی می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، اسپانیا در ذهن و زبان ایرانیان همیشه نامی آشنا بوده و هست، از دور دست ادب و اندیشه و هنر و فرهنگ اسلامی تا گستره‌های طبیعت و سیاست. از دور‌ترین ایام، روابط ایران با اسپانیا در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی وجود داشته است و بنا بر گفته‌ مورخان، جای پای اسلام و ایران در تاریخ و فرهنگ اسپانیا به‌خوبی قابل تشخیص است و حضور فرهنگ اسلامی نقش شایسته‌ای را در فرهنگ و تمدن اندلس ایفا کرده است. اگرچه در دوره‌ معاصر این نقش کم‌رنگ‌تر شده است ولی هنوز بسیاری در این کشور هستند که آثار فرهنگی و علمی اسلام و ایران را به زبان اسپانیایی ترجمه و منتشر می‌کنند.

به‌تازگی کتاب «ادیان در خدمت انسان» اثر امام موسی‌ صدر به همت جعفر گونزالس به اسپانیایی ترجمه و منتشر شده است. گونزالس تاکنون قرآن مجید، و آثاری از امام خمینی(ره) همچون «تفسیر سوره حمد»، «چهل حدیث»، «آداب الصلوة» و «ولایت فقیه» را به اسپانیایی ترجمه کرده است و تلاش‌های فراوانی برای معرفی اسلام به اسپانیایی‌ها داشته است.

نشست هفتگی شهرکتاب در روز سه‌شنبه اول اردیبهشت از ساعت ۱۶:۳۰ به رونمایی ترجمه اسپانیایی کتاب «ادیان در خدمت انسان» اختصاص دارد که با حضور جعفر گونزالس، رافائل موریللو، نجمه شبیری و مهدی فیروزان در مرکز فرهنگی شهرکتاب برگزار می‌شود و سیر و چگونگی مطالعات اسلامی در اسپانیا تحلیل و بررسی و از زحمات جعفر گونزالس تقدیر می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این نشست به مرکز فرهنگی شهر کتاب، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم مراجعه نمایند.

نظر شما