شناسهٔ خبر: 31357 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تقدیر از چهار کارگردان و بازیگر در جشن عکاسان سینمای ایران

دبیر نخستین جشن عکاسان سینمای ایران خبر از تقدیر ۲ کارگردان، ۲ تهیه کننده و ۲ بازیگر سینمای ایران در نخستین جشن عکاسان سینمای ایران داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، حافظ احمدی صبح دیروز (شنبه) در نشست اعلام جزئیات این جشن بدون اشاره به اسامی این کارگردانان و بازیگران گفت: ما در این جشن از عکاسانی هم که عضو انجمن نیستند دعوت کرده ایم تا ما را در هر چه بهتر و باشکوه تر برگزار کردن این جشن همراهی کنند.

وی با تاکید بر این که این جشن در واقع یک نوع تبلیغات فیلم هایی که هنوز اکران نشده اند هم هست، افزود: ما در نظر داریم تمامی فیلم هایی که در سال ۹۳ تولید شده اند اعم از آن هایی که اکران نشده و یا شده اند، عکس آن ها را در جشن شرکت دهیم که به نوعی این عکس ها سفیران فیلم های اکران نشده خواهند بود.

دبیر نخستین جشن عکاسان سینمای ایران ادامه داد: در مراسم اختتامیه از ۳ عکاس پیشکسوت همچنین ۲ کارگردان، ۲ تهیه کننده، ۲ بازیگر، یک پژوهشگر که به عنوان حامیان عکاسان سینما همیشه به مقوله عکس در سینما توجه جدی داشته اند به همراه حامی مالی جشن تقدیر خواهد شد.

احمدی درباره برگزیده اصلی این جشن نیز توضیح داد: عکس های بخش مسابقه با توجه به امتیازاتی که خواهند گرفت نهایتا ۵ کاندیدا معرفی می شود و از بین این ۵ اثر یک عکس به عنوان برگزیده جایزه ویژه را دریافت خواهد کرد.

وی همچنین به دعوت از دیگر انجمن های عکاسی از جمله انجمن عکاسان تئاتر، میراث فرهنگی، ایران، دفاع مقدس و تبلیغات اشاره کرد و گفت: از این ۵ انجمن هم دعوت کرده ایم که در یک گالری جدا عکس های خود در حوزه های کاری خودشان را به نمایش بگذارند تا همدلی بیشتری میان انجمن های عکاسی ایجاد شود.

دبیر نخستین جشن عکاسان سینمای ایران با بیان این که در روز های پایانی سال گذشته رضا کیانیان، رخشان بنی اعتماد و فاطمه معتمدآریا سه هنرمند حوزه سینما سین هشتمی را برای حمایت از کودکان بی سرپرست راه اندازی کردند، گفت: ما هم در ادامه این کار خیر خواهانه به دنبال این هستیم که عوایدی که از فروش عکس ها به دست می آید را برای کمک به کودکان بی سرپرست اهدا کنیم.

احمدی همچنین درپاسخ به این سوال که آیا جشن هر ساله برگزار خواهد شد یا خیر؟ توضیح داد: قصد داریم جشن را سالیانه برگزار کنیم و بعد از انتخابات دوباره انجمن عکاسان اگر ما هم روی کار نبودیم دوستان دیگر جشن را برگزار خواهند کرد.

وی همچنین در توضیح دلایل انتخاب کارگردان و بازیگر در این جشن برای تقدیر گفت: متاسفانه ما بازیگران و کارگردانانی داشته ایم که اصلا با عکاسان سینمایی همکاری نکرده اند و در مقابل کارگردانانی هستند که اگر ۳۰ فیلم ساخته اند در تمام فیلم ها از عکاسان حرفه ای استفاده کرده اند و به نظر من قابل تقدیر هستند.

احمدی ادامه داد: همچنین درباره بازیگران و تهیه کنندگان هم این موضوع وجود دارد متاسفانه بسیاری از بازیگران ما با عکاسان همکاری مناسبی ندارند اما در مقابل بازیگری مثل پیمان معادی حتی در خارج از صحنه هم با عکاسان همکاری می کند و این از نظر ما قابل تقدیر است.

در ادامه این نشست علی نیک رفتار دبیر بخش عکس این جشن گفت: طی فراخوانی که روز اول فروردین منتشر کردیم قرار شد علاقه مندان آثار خود را از ۱۵ تا ۳۱ فروردین و با توجه به شرایطی که اعلام شده به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی افزود: پیش بینی ما این است که از ۹۰ فیلمی که در سال ۹۳ تولید و اکران شده است تقریبا ۵۰ عکاس در جشن شرکت کنند که خوشبختانه استقبال خوبی هم تا به حال از جشن شده است.

دبیر بخش عکس جشن عکاسان سینما ایران زمان معرفی داوران را ۶ اردیبهشت عنوان کرد و افزود: یک هفته قبل از آغاز نمایشگاه ۵ کاندیدا اعلام خواهند شد.

نیک رفتار در معرفی ۴ بخش نمایشگاه که در باغ موزه قصر برپا خواهد شد، توضیح داد: بخش رقابتی (رقابت عکس های سینمایی)، بخش جنبی (مخصوص آثار که عواید فروش آن ها به کودکان بی سرپرست اهدا خواهد شد)، بخش ویژه(مخصوص آثار فیلم محمد رسوالله مجید مجیدی) و بخش مخصوص به آثاری از انجمن های صنفی دیگر عکاسان ایران، هستند.

وی در ادامه به راه اندازی بخش امنیت شغلی عکاسان در انجمن خبر داد و گفت: ما در بخش امنیت شغلی نیز به دنبال ارتقاء سطح کیفی آثار عکاسان هستیم یعنی در واقع در اولین هدف به دنبال ارتقاء سطح کیفی اثر هستیم.

این فعال هنری ادامه داد: در این سه ماهی که از تشکیل کمیته امنیت شغلی عکاسان می گذرد ما به دنبال معرفی انجمن عکاسان و حفظ شان عکاسان حرفه ای سینما بوده ایم.

به گزارش ایرنا نخستین جشن عکاسان سینمای ایران از ۲۵ اردیبهشت تا یک خرداد و در باغ موزه قصر برگزار خواهد شد. 

همچنین در پایان این مراسم از پوستر نخستین جشن عکاسان سینمای ایران رونمایی شد.

این نشست در سالن سینمایی سیف الله داد، خانه سینما برگزار شد و مهدی دلخواسته مدیر اجرایی جشن نیز حضور داشت. 
 

نظر شما