شناسهٔ خبر: 31358 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آزمایشگاه و کارگاه دانشگاه ها بازسازی و تجهیز می شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناری گفت: آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاهی در سال جاری بیش از گذشته بازسازی، نوسازی و تجهیز می شوند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ محمد فرهادی روز شنبه در حاشیه بازدید از سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران افزود: در سال جاری آزمایشگاه های مرکزی و مرجع برای تجهیز و نوسازی هدف گیری شده اند که تا پایان سال تعداد آن ها به ۸۰ واحد می رسد. 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، پژوهش ها در حوزه علمی را پژوهش های مرزدانشی و بنیادین عنوان کرد و گفت: پژوهش های کاربردی و حرفه ای نیازهای کشور را برطرف می کند و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. 

وی در خصوص میزان تخصیص بودجه پژوهشی گفت: بودجه پژوهشی دانشگاه ها و مراکز علمی نسبت به سال گذشته بیش از ۲۵ درصد افزایش داشته است.



** تعیین روسای دانشگاه ها و رشته های جدید

فرهادی در بخش دیگری از این مصاحبه در باره انتخاب روسای دانشگاه ها تصریح کرد: اسامی روسای دانشگاه ها پس از تعیین به موقع به شورای انقلاب فرهنگی ارسال شده و در دستور کار این شورا قرار گرفته است. 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص رشته های تحصیلی جدید نیز گفت: با تصویب این رشته ها جایگزینی آن ها آغاز شده است. 

وی افزود: رشته های جدید که سرفصل دروس آن ها در شورای عالی برنامه ریزی به تصویب می رسد پس از تعیین محتوای درسی آن ها در دانشگاه ها و مراکزی که زمینه، امکانات و آمادگی برگزاری را داشته باشند اجرایی خواهد شد. 

فرهادی گنجاندن رشته های جدید را منوط به تصویب شورای عالی برنامه ریزی و شورای گسترش عنوان کرد و افزود: تا کنون تعدادی از این رشته ها مشخص و به تصویب رسیده است. 



**پویایی کتابخانه ملی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این بازدید اظهارکرد: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نسبت به گذشته بسیار فعال و پویاتر شده است. 

وی افزود: این سازمان از حال مخزن و نگهداری خارج و پژوهشگران می توانند از اطلاعات و کتب بسیار نفیس آن استفاده کنند. 

فرهادی ابراز امیدواری کرد: همکاری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی با سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران زمینه استفاده پژوهشگران را بیش از پیش فراهم کند. 

فرهادی نسبت به عملیاتی شدن پیشنهادها و اجرای تفاهم نامه ای که میان دو دستگاه منعقد شده است تاکید کرد و گفت: امکانات دو دستگاه و همکاری نزدیک این دو موجب هم افزایی اقدامات موثر و بهره مندی بیشتر جامعه فرهنگی و فرهیختگان کشور می شود. 
 

نظر شما