شناسهٔ خبر: 31449 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تغییرات جدید در اساسنامه شورای صنفی نمایش

سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به اینکه سهم دفاتر پخش فیلم برای اکران در طول سال افزایش پیدا کرد، درباره دیگر تغییرات اساسنامه توضیح داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به اینکه دومین جلسه فوق العاده تبیین اساسنامه شورای صنفی نمایش در سال ۹۴ شب گذشته یکشنبه ۳۰ فروردین ماه برگزار شد، توضیح داد: براساس این جلسه، سقف تعداد فیلم برای هر دفتر پخش به ۱۰ فیلم در طول سال افزایش پیدا کرد که از این میان می توانند ۸ فیلم را در سرگروه و ۲ فیلم را در گروه آزاد اکران کنند.

وی ادامه داد: براساس اساسنامه شورای صنفی نمایش در سال جاری، در ۶ ماه اول سال هر دفتر پخش می تواند یک فیلم در گروه سینمایی و یک فیلم در گروه آزاد و در ۶ ماه دوم سال، ۲ فیلم همزمان در گروه و یک فیلم در گروه آزاد اکران کند.

سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به اکران فیلم در گروه آزاد، بیان کرد: در اکران آزاد، هر ماه یک فیلم اکران می شود و این گروه می تواند برای اکران فیلم قرارداد ۳ سالن یا پردیس سینمایی را به شورای صنفی نمایش ارائه کند که البته سقف سالن برای گروه آزاد ۱۰ سالن است که از این میان ۵ سالن به صورت حمایتی ارائه می شود.

فرجی در پایان گفت: برگزاری جلسات تبیین اساسنامه شورای صنفی نمایش همچنان ادامه دارد.

نظر شما