شناسهٔ خبر: 31489 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اسکان ناشران شهرستانی در زائرسرای امام خمینی

مدیر کمیته رفاهی نمایشگاه کتاب تهران از فراهم شدن اسکان ناشران شهرستانی در زائر سرای امام خمینی در طول برگزاری نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت:‌ مذاکراتی با پست برای ارائه تخفیف به ارسال محموله‌های ناشران در حال انجام است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ نیکنام حسین‌پور مدیر کمیته تسهیلات رفاهی و هماهنگی نهادهای همکار بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از برنامه‌ریزی این کمیته برای اسکان ناشران شهرستانی در زائرسرای حرم امام‌خمینی(ره) خبر داد و گفت: هماهنگی‌ها در حال انجام است تا ناشران و دانشجویان شهرستانی در طول برگزاری نمایشگاه کتاب تهران بتوانند از این زائرسرا به منظور اسکان استفاده کنند.

وی ادامه داد: هم‌چنین با مسئولان متروی تهران نیز در حال مذاکره هستیم تا سرویس‌دهی مناسبی به مراجعه‌کنندگان به نمایشگاه کتاب تهران داشته باشند،‌ ما مطرح کرده‌ایم که رفت و آمد به نمایشگاه کتاب برای دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی رایگان باشد. اما هنوز مسئولان نمایشگاه پاسخ قطعی نداده‌اند.

حسین‌پور تصریح کرد:‌ مذاکرات ما با پست تهران نیز در حال انجام است،‌ تا در زمینه حمل و نقل بارهای ناشران از شهرستان‌ها به تهران همکاری لازم را داشته باشند،‌ هم‌چنین بحث‌هایی برای  تخفیف پست به ناشران مطرح شده است،‌ اداره پست وعده تخفیف خوبی به ما داده است که طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ قیمت ارسال محموله‌های پستی برای ناشران نسبتا‌ً بالاست،‌ چرا که برای پست یک کتاب با قیمت ده هزار تومان باید حداقل ده هزار تومان هزینه ارسال پستی پرداخت شود‌، بنابراین تخفیف پست به محموله‌های ارسالی ناشران می‌تواند کمک قابل توجهی به ناشران باشد.

مدیر کمیته تسهیلات رفاهی از توزیع ۱۵۰۰ چرخ دستی کوچک از طریق بانک صادرات در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت:‌ در ۳ نقطه نمایشگاه چرخ‌دستی ها توزیع خواهند شد‌، علاقه‌مندان می‌توانند با ارائه کارت ملی این چرخ دستی‌ها را دریافت کنند.

وی در پایان از تدوین آیین‌نامه بن مشارکتی خبر داد و گفت:‌ با ابلاغ این آیین‌نامه شرایط برخورداری نهادها از بن مشارکتی را اعلام خواهیم کرد،‌ نهادها و سازمان‌های علاقه‌مند می‌توانند درخواست‌های خود برای دریافت بن مشارکتی را به معاونت فرهنگی ارشاد ارائه کنند.

نظر شما