شناسهٔ خبر: 31539 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«ذکر» با ۶۶۰ عنوان کتاب به نمایشگاه می‌آید/ سهم بیشتر کودکان

انتشارات ذکر با ۶۶۰ عنوان کتاب در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت می‌کند که از این تعداد ۶۲۰ عنوان در حوزه کودک و نوجوان و بقیه در حوزه بزرگسال است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حميدرضا سيدناصری مدیر انتشارات ذکر گفت: از ۶۲۰ عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان،۲۱۱ چاپ نخست و ۲۵۸ عنوان، تجدید چاپ است. در حوزه بزرگسال نیز ۱۵ عنوان چاپ نخست و بقیه تجدید چاپ هستند.

وی افزود: از جمله کتاب‌های چاپ نخست در حوزه کودک می‌توان به مجموعه ۶ جلدی «ماجراهای گربه کوچولوی سفید» نوشته جف ورینگ با ترجمه سارا سیدناصری، ‌ مجموعه ۲ جلدی «اولین نماز من» و «نقاشی خدا» از مجموعه کتاب‌های «کودک و نیایش» سروده زهرا وثوقی با تصویرگری سمیه علیپور، مجموعه ۱۲ جلدی «قصه‌های پندآموز برای کودکان» نوشته ژاله راستانی، مجموعه ۶ جلدی قصه‌های کودکانه با عنوان «ماجراهای خاله سوسکه و آقا موشه» نوشته سوسن طاقدیس و تصویرگری سمیه علیپور، ‌ مجموعه ۳ جلدی ماجراهای «اسب راه‌راهی» نوشته جیم هلمور با ترجمه مژگان شیخی اشاره کرد.

سیدناصری ادامه داد: از مجموعه‌های جدید در حوزه نوجوان نیز می‌توان به مجموعه ۶ جلدی رمان نوجوان با عنوان «فنگز، ‌ جاسوس خون‌آشام»   اشاره کرد. همچنین  در تلاش هستیم مجموعه ۳۶ جلدی «ماجراهای شرلوک هولمز» شامل معماهای پلیسی برای نوجوانان که به‌صورت مصور و توسط  آرتور کانون دویل نوشته شده، با ترجمه سید حبیب‌الله لزگی در نمایشگاه کتاب در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

همچنین در حوزه بزرگسال هم به گفته مدیر انتشارات ذکر، کتاب‌هایی مانند «شناخت شناسی از دیدگاه قرآن و حدیث» نوشته سید کاظم ارفع و اشعار عاشورایی «شراب سرخ» سروده محسن رشیدی، برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب امسال عرضه خواهد شد.

مدیر انتشارات ذکر در ادامه با اشاره به مشکلات ناشران در نمایشگاه کتاب تهران گفت: ما هر ساله با مشکلات مختلفی در نمایشگاه کتاب تهران مواجه هستیم از جمله این موارد می‌توان به نبود مکانی مستقل و دائمی برای نمایشگاه کتاب تهران اشاره کرد. وجود مکانی دائمی برای نمایشگاه کتاب که یک رویداد بین‌المللی است، امری ضروری به نظر می‌رسد اما با وجود گذشت ۲۸ سال از برگزاری این نمایشگاه هنوز نتوانسته‌ایم مکان دائمی برای نمایشگاه کتاب داشته باشیم.

سیدناصری، حمل و نقل را یکی دیگر از مشکلات ناشران در زمان نمایشگاه  کتاب دانست و افزود: حمل‌ و نقل کتاب‌ها و ورود و خروجشان به نمایشگاه، از دیگر مشکلات ماست که این موارد چند روز قبل از افتتاحیه و روز بعد از اختتامیه گریبانگیر ناشران است که مستلزم همکاری و مساعدت مجموعه حراست نمایشگاه و مصلی است. گاهی می‌بینیم فقط یکی از درها برای تردد و خروج کتاب‌ها باز است و ما دچار مشکلات زیادی می‌شویم.

به گفته او وضعیت اطلاع‌رسانی در نمایشگاه اصلا خوب نیست. بسیاری از مخاطبان به امید یافتن کتاب موردنظرشان به نمایشگاه می‌آیند و اکثرا یا نام ناشر آن کتاب را نمی‌دانند یا اسم دقیق کتاب را نمی‌دانند اما سیستم اطلاع رسانی دقیقی برای پاسخگویی وجود ندارد و ما بیشتر وقتمان صرف پاسخگویی به سوالات مشتریانی می‌شود که یا به دنبال نام ناشر می‌گردند یا نام کتاب.

نظر شما