شناسهٔ خبر: 31598 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تالار وحدت؛ محل برگزاری افتتاحیه نمایشگاه کتاب تهران

تالار وحدت به عنوان مکان برگزاری مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب انتخاب شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛  مراسم روز افتتاحیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، روز سه‌شنبه، پانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری در تالار بزرگ وحدت برگزار خواهد شد. همچنین حسن روحانی رئیس جمهور کشور و دیگر مقامات کشوری در این مراسم حضور دارند.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفت‌و‌گو با جهان» از تاریخ ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

۳۶۵ روز سال باید نمایشگاه کتاب باشد

نیکی کریمی، بازیگر وکارگردان سینما و تلویزیون گفت: متاسفانه سرانه مطالعه در کشور پایین است، به همین دلیل نباید به نمایشگاه کتاب اکتفا کرد و ۳۶۵ روز سال باید نمایشگاه کتاب باشد.

کارگردان فیلم «سوت پایان» در توضیح اهمیت نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: نمایشگاه کتاب تهران، بزرگترین رویداد فرهنگی کشور است و حرکت بسیار خوبی است و باید بدون شک ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: خرید کتاب و کتابخوانی نباید مخصوص نمایشگاه باشد زیرا آمار شمارگان کتاب نشان می‌دهد که نیاز به برنامه‌های ویژه‌ای برای افزایش سرانه مطالعه داریم تا از محدوده خطر خارج شویم.

کریمی با اشاره به لزوم افزایش برنامه‌های فرهنگی گفت: مانور خبری درباره کتاب مربوط به نمایشگاه کتاب است درحالی که ۳۶۵ روز سال باید نمایشگاه کتاب باشد تا فضا، فضای کتاب و کتابخوانی باشد.

برنده جایزه بهترین بازیگر از جشنواره فیلم قاهرهدر پایان با اشاره به حضور مطالعه در برنامه‌ روزانه‌اش اظهار کرد: کتاب دریچه جدیدی را جلوی پای ما قرار می‌دهد به همین دلیل مطالعه کتاب جزو برنامه‌های روزانه من است و در کنار کارهای سینمایی و نوشتن به این کار علاقه زیادی دارم.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفت‌و‌گو با جهان» از تاریخ ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

نظر شما