شناسهٔ خبر: 31705 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دیپلماسی با سینما

رییس سازمان سینمایی معتقد است جشنواره فیلم فجر می تواند پایگاه مناسبی برای گفتگو فرهنگ و هنر میان کشورها باشد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی عصر شنبه ۵ اردیبهشت ماه در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم گفت: در شرایط کنونی جهان جشنواره فیلم فجر می تواند پایگاه مناسبی برای گفتگوی فرهنگ و هنر میان کشورها باشد و استقبالی که امروز از این جشنواره شده نشان می دهد که سینمای ایران جایگاه مناسب و شناخته شده ای در دنیا دارد.

وی افزود: تصاویری که امروز از این مراسم به دنیا مخابره می شود نشان می دهد که ما کشورهای مختلف را به این جشنواره دعوت کرده ایم و با سربلندی از آنها خواسته ایم تا فیلم های خود را عرصه کنند و در کنار آن، فیلم های ما را ببینند. ما صاحب سینمایی پرافتخار هستیم و ایران مهد فرهنگ و هنر است.

رئیس سازمان سینمایی گفت: در دنیایی که امروز گوشه گوشه آن تنها از جنگ درگیری و داعش و خشونت صحبت می شود فکر می کنم برای ایران یک افتخار است که چنین جشنواره ای را برگزار می کند. جشنواره فیلم فجر می تواند در دیپلماسی عمومی به ما کمک کند.

ایوبی ادامه داد: اگر مذاکره کنندگان ما رسما اعلام می کنند که ایران به دنبال خشونت، جنگ و سلاح اتمی نیست برگزاری این مراسم نیز نشان می دهد که ما واقعا به دنبال جنگ نیستیم و این مساله را تایید می کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که واکنش این سازمان نسبت به شنیده هایی با مضمون تحریم دوباره برخی از فیلم ها در حوزه هنری چیست، گفت: مساله ای که شما بیان می کنید از نظر ما در حد زمزمه و شایعه تلقی می شود و هنوز این مساله به صورت رسمی از هیچ موضع رسمی اعلام نشده است. اتفاقاتی که در گذشته افتاده سپری شده است و هیچ اتفاق جدیدی در این زمینه رخ نداده است.

نظر شما