شناسهٔ خبر: 31733 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مدیر اداره کتاب وزارت ارشاد انتخاب شد

محمد سلگی برای مدیریت دفتر توسعه‌ی کتاب و کتاب‌خوانی (اداره کتاب) انتخاب شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا، سلگی که در زمان انتصاب‌های پیشین نیز گزینه‌ای جدی برای تصدی این سمت بود، سرانجام این مسوولیت را برعهده گرفت.

او در ابتدای انتصاب سیدعباس صالحی در معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای مدیریت اداره‌ی کتاب که عنوانش به دفتر توسعه‌ی کتاب و کتاب‌خوانی تغییر یافت، انتخاب شده بود.

گویا در آن زمان، مانعی در مسیر مامور شدن سلگی از جهاد دانشگاهی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این انتصاب را منتفی کرد؛ تا علی شجاعی صائین که پیش‌تر در دولت قبل، در سمت مدیریت خانه کتاب مشغول بود، عهده‌دار این سمت شود. شجاعی صائین که انتصابش با انتقاد بسیاری از همفکران سیاست‌های دولت یازدهم همراه بود، سرانجام پس از یک سال و ۱۰ روز، در بهمن‌ماه ۹۳ برکنار شد تا همایون امیرزاده سرپرستی این دفتر را برعهده بگیرد.

سرانجام انتصاب محمد سلگی که سال‌ها به‌عنوان مدیر انتشارات جهاد دانشگاهی و دبیر جایزه کتاب سال دانشجویی فعالیت داشته، درآستانه‌ی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، قطعی شده و احتمالا حکم انتصاب او روز یکشنبه (ششم اردیبهشت) صادر خواهد شد.

او همچنین پیش‌تر، مسوولیت بخش دانشگاهی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را در دوره‌هایی برعهده داشته و به‌عنوان رییس انتشارات جهاد دانشگاهی، عضو هیات مدیره انجمن ناشران دانشگاهی هم بوده است.

سلگی متولد ۱۳۴۵ و دانش‌آموخته‌ی دکتری روان‌شناسی است.

نظر شما