شناسهٔ خبر: 31747 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نمایشگاه کتاب امسال موانع پیشرفت نشر را هموار خواهد کرد

سخنگوی شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: نمایشگاه امسال با مجموعه اقدامات و برنامه های درنظر گرفته شده، موانع پیشرفت نشر را هموار خواهد کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، محمود آموزگار افزود: نمایشگاه بیست و هشتم به رغم اینکه با محدودیت های مالی در بودجه مواجه است اما نمایشگاهی متفاوت خواهد بود.


وی ادامه داد: انعکاس اجرای این نمایشگاه در عرصه بین الملل و رغبت ناشران خارجی و برخی از شخصیت های فرهنگی دیگر کشورها برای بازدید از نمایشگاه حاکی از این است که ما در حوزه میهمانان خارجی هم با موضوع متفاوتی روبه رو خواهیم بود.

آموزگار گفت: در بخش دیگر این نمایشگاه اجرای برخی برنامه ها تاثیر فراوانی بر افزایش کیفیت نمایشگاه دارند.

به گفته وی، موضوعات نشست ها و جلسات، مسایل حوزه نشر و فرهنگ را در برمی گیرند و از این رو بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نقش به سزایی در رفع موانع موجود بر سر راه پیشرفت حوزه نشر ایران خواهد داشت.

عضو شورای برنامه ریزی نمایشگاه کتاب تهران درباره حضور مدعوین بین المللی و تاثیر آن ها بر تبادل افکار و ایجاد پل ارتباطی میان ناشران ایرانی و خارجی در این دوره از نمایشگاه توضیح داد: به طور یقین این نمایشگاه بر تبادل افکار فرهنگی موثر است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه بیست و هشتم پیام بسیار مشخصی برای درون و بیرون مرزهای ایران دارد، ابرازامیدواری کرد که بازدید مهمانان خارجی که برکات فراوانی برای حوزه نشر دارد ثمره این بازدیدها به ظرفیت های نشر کشور کمک فراوانی کند.

به گزارش بیست و هشتیمن نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، آموزگار در پاسخ به این سوال که مخاطبان کتاب چگونه می توانند تفاوت های دوره بیست و هشتم نمایشگاه کتاب تهران را احساس کنند؟ گفت: در این دوره از نمایشگاه با تقاضای فراوان ناشران در تهیه غرفه نسبت به سال های گذشته روبه رو بودیم.

به گفته وی در این دوره ساماندهی موضوع بن های الکترونیکی را شاهد هستیم تا به خاصیت اصلی آن که تهیه کتاب است نزدیکتر شود. این اتفاق بزرگی است که همزمان علاوه بر کمک به توسعه فرهنگ در گروه های مختلف، ساز و کاری برای آن تعرف کرده تا استفاده از آن تا حد ممکن با درستی بیشتری انجام شود.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفت و گو با جهان» از تاریخ ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می شود.

نظر شما