شناسهٔ خبر: 31763 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ناشران موسیقی در نمایشگاه کتاب نیستند

به گفته سخنگوی کانون ناشران خانه موسیقی، ناشران آثار و تولیدات موسیقایی مانند یکی دو سال گذشته برگزاری نمایشگاه کتاب تهران از داشتن غرفه ویژه عرضه آثار موسیقایی محروم هستند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ بابک چمن آرا سخنگوی کانون ناشران موسیقی خانه موسیقی در پاسخ به اینکه آیا در نمایشگاه کتاب امسال برای تولیدکنندگان آلبوم ها و آثار موسیقایی مکانی در نظر گرفته شده است یا خیر؟ توضیح داد: گمان نمی کنم چنین اتفاقی افتاده باشد چرا اگر می افتاد حتما ما از ماجرا خبردار می شدیم. البته من فکر می کنم همانند چند سال گذشته که در پرت ترین قسمت نمایشگاه به ناشران موسیقی غرفه ای دادند و ما هم از این موضوع دلگیر شدیم بتوانند غرفه هایی را به این شکل به ما بدهند و به طور طبیعی همان قیمتی را برای اجاره بها از ما طلب می کنند که از صاحبان غرفه های جنبی فروش غذا، سیب زمینی سرخ کرده و پیتزا طلب کرده‌اند. چنین رویکردی به صلاح ناشران نیست و ما در دوره های قبلی به خاطر چنین رویکردی ضرر زیادی را متحمل شدیم.

مدیر مرکز موسیقی بتهوون ادامه داد: البته شاید تعدادی از دوستانی که غیر از تولید آلبوم در حوزه نشر مکتوب آثار هنری نیز فعالیت هایی دارند با در نظرگرفتن غرفه ای که در نمایشگاه کتاب برای خود در نظر گرفته اند آثار منتخب صوتی و تصویری خود را نیز به  فروش برسانند اما اینکه بگوییم در نمایشگاه کتاب امسال آثار موسیقایی هم جایی برای عرضه دارند، متاسفانه امکان پذیر نیست و ما هم فعلا گویا نمی توانیم دوستان برگزارکننده را متقاعد کنیم که در نماشگاه کتاب می توان با در نظر گرفتن یک فضای خوب غرفه ای را به ناشران آثار موسیقایی داد.

بابک چمن آرا

مدیر انتشارات «آوا خورشید» و مرکز موسیقی بتهون درباره تازه ترین فعالیت‌های این دو مجموعه فرهنگی بیان کرد: ۲۷ فروردین‌ماه، تولد ۱۱سالگی انتشارات «آوا خورشید» است و به همین مناسبت قرار است، اول اردیبهشت‌ماه صدمین آلبوم خود را منتشر کنیم. این آلبوم «مهراب» نام دارد و رامین ترکیان آهنگساز و خسرو انصاری خواننده آن است. این آلبوم در ژانر کار تلفیقی است و قطعات روی آثار شاعران کلاسیک ساخته می‌شوند. همچنین نخستین اثر انتشارات ما با نام «خاموش دریا» برگرفته از آثار منتخب سینمایی فریدون شهبازیان به ویژه آثاری که وحید موساییان کارگردان این آثار بوده، باز نشر خواهد شد.

نظر شما