شناسهٔ خبر: 31790 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«من تا مرز من» در غیاب رئیس حوزه هنری افتتاح شد

مراسم افتتاحیه نمایش «من تا مرز من» در غیبت محسن مومنی شریف،‌ رئیس حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ عصر روز گذشته درب سالن‌های نمایش حوزه هنری باز شد و اولین اجرای عموم سال ۹۴ حوزه با نمایش «من تا مرز من» به کارگردانی هما پریسان و احمد صمیمی کلید زده شد. با برگزاری آیین افتتاحیه و حضور مهمانانی همچون بهزاد فراهانی، رحمت امینی، حسین پارسایی، کوروش سلیمانی و... سالن‌های حوزه هنری نیز وارد روند مراسم‌ افتتاحیه‌هایی شده است که مدت‌هاست در سالن‌های دیگر تهران برپا می‌شود. اجرای این مراسم به علی رادمنش، هنرمند کرمانی سپرده شده بود. وی از ابتدا رحمت امینی، مدیریت بخش هنرهای نمایشی را برای سخنرانی دعوت به عمل آورد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با تشکر از هنرمندان پیشکسوت حاضر در سالن مهر به این مساله اشاره کرد که برای نخستین بار است حوزه هنری نیز آیین افتتاحیه‌ای برای نمایش‌های خود برپا می‌کند. وی در ادامه با تصریح این مساله که هدف حوزه هنری حمایت از هنرمندان و دانش‌آموختگان جوان است، گفت: قطعاً حوزه هنری تعاریف و حمایت خاص خود را از تئا‌تر دارد و در مسیری حرکت می‌کند که به اهداف خود برسد؛ اما در این مدت تلاش کردیم صرفاً به مناسبت‌ها محدود نشویم.

این پژوهشگر عرصه تئا‌تر علت تعطیلی سالن‌های حوزه هنری در این ایام را به سبب انتخاب نمایشی دانست که اهداف هنرمندان و حوزه هنری را توامان دارا باشد و گفت: دو اجرای حال حاضر در سالن‌های حوزه قوت خود را در سوگواره خمسه به اثبات رسانده‌اند.

  امینی در ادامه صحبت‌های خود از هنرمندان جوان تئا‌تر و پیشکسوتان برای اجرا در سالن‌های حوزه دعوت به عمل آورد و از برگزاری کارگاه‌های آموزشی، علمی، فرهنگی در این مرکز فرهنگی خبر داد.

در ادامه مراسم از حسین پارسایی دعوت شد تا درباره نمایش «من تا مرز من» سخنی بگوید. وی با تمجید از این نمایش آن را متفاوت از فضای کلیشه‌ای و سفارشی نمایش‌های شناخته شده دانست و اجرای چنین نمایشی را متعلق به نسلی دانست که بدون گرفتن سفارش، آرمان و وظیفه خود را انجام می‌دهند.

این کارگردان آثار مذهبی «من تا مرز من» را فصل تازه‌ای معرفی کرد که از مرزهایی بگذریم و نگاه خود را به تمام سلیقه‌ها سیطره دهیم و مخصوص یک سلیقه نباشیم.

در پایان نمایش بهزاد فراهانی روی صحنه آمد و با تمجید از این نمایش گفت: برخلاف عادت همیشگی که برای کاری تبلیغ نمی‌کند، به تماشاگران تئا‌تر تماشای این نمایش را توصیه می‌کنم.

این استاد تئا‌تر با اشاره به این مساله که آثار اندکی موفق شده‌اند اشکی بر گونه‌هایش جاری کنند، از وضعیت کنونی تئا‌تر گلایه کرد و گیشه‌پسندی تئا‌تر را آفت این روزهای هنر نمایش دانست.

از نکات قابل توجه و تأمل این آیین عدم حضور محسن مومنی‌شریف، رئیس حوزه هنری بود که طبق برنامه اعلامی جزء دعوت‌شدگان این مراسم بوده است.

نمایش «من تا مرز من» تا بیست اردیبهشت در سالن مهر حوزه هنری واقع در تقاطع خیابان حافظ و سمیه روی صحنه می‌رود.

نظر شما