شناسهٔ خبر: 31816 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشجویان خارجی از دانشگاههای انگلیس می روند

تازه ترین بررسی ها نشان می دهد بسیای از دانشجویان بین المللی حاضر در دانشگاههای انگلیس به دلیل شرایط سخت ادامه تحصیل و زندگی در این کشور در فکر مهاجرت به کشورهای دیگر هستند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سه عامل بالا بودن هزینه های ادامه تحصیل، کمرشکن بودن هزینه های درمانی و سخت گیری های مربوط به اعطای ویزا موجب شده تا جمعیت قابل توجهی از دانشجویان بین المللی مشغول به تحصیل در دانشگاههای مختلف انگلیس به فکر تجدیدنظر در تصمیم خود برای ادامه حضور در این کشور افتاده و مقصد دیگری را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.

آمارها نشان می دهد ۱۸ درصد از دانشجویان مشغول به تحصیل در مراکز آموزش عالی انگلیس در سال تحصیلی ۲۰۱۳-۲۰۱۴ دانشجویان بین المللی بوده اند. این کشور با ۱۶ درصد، پس از آمریکا (۱۳ درصد) بیشترین شمار دانشجویان بین المللی در سال ۲۰۱۲ در سراسر جهان را جذب خود کرده بود.

اما به نظر می رسد در سالهای آتی تغییرات قابل توجهی در این ارقام صورت گیرد. به تازگی اعلام شده که دانشجویان بین المللی که از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا راهی دانشگاههای انگلیس می شوند باید به ازای هر سال از مدت ویزای خود ۱۵۰ پوند به عنوان هزینه های درمان بپردازند.

همچنین دانشجویان بین المللی که از خارج از مرزهای اتحادیه اروپا راهی انگلیس شده اند در بسیاری از رشته ها مانند پزشکی تا ۴ برابر دانشجویان کشورهای عضو این اتحادیه و انگلیس باید هزینه تحصیل بپردازند.

اما این تمام داستان ناراحت کننده دانشجویان خارجی حاضر در دانشگاههای انگلیس نیست. بسیاری از آنها معتقدند دانشگاههای این کشور برخورد مناسبی با دانشجویان بین المللی ندارند. گزارشی که به تازگی از ۳۱۰۰ دانشجوی بین المللی حاضر در انگلیس منتشر شده نشان می دهد بیش از نیمی از آنها دل چندان خوشی از دانشگاههای انگلیس ندارند و ۱۹ درصد نیز معتقدند دانشگاههای این کشور را نمی توانند مکانی دوستانه برای خود به شمار آورند.

این وضعیت موجب شده تا در سال تحصیلی ۲۰۱۲-۲۰۱۳ شمار دانشجویان هندی علاقمند به تحصیل در دانشگاههای انگلیس ۲۵ درصد کاهش یابد. بسیاری از آنها اکنون به فکر ادامه تحصیل در دانشگاههای کانادا و استرالیا هستند.

نظر شما