شناسهٔ خبر: 31864 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب‌هایی درباره مدرسه هنری باهاوس آلمان به قلم آرش سلطانعلی

کتاب‌های «باهاوس٬ مدرسه‌ای مکتب‌ساز» و «مارکوس وایزبک در تهران» با تالیف و تدوین آرش سلطانعلی، مدرس و محقق حوزه گرافیک و تبلیغات از سوی انتشارات ایده منتشر شدند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ آرش سلطانعلی گفت: در اواخر فصل بهار سال گذشته (۱۳۹۳) مارکوس وایزبک، معاون دانشگاه باهاوس به دعوت مدرسه هنرهای تجسمی و تبلیغات ایده به تهران آمد. وایزبک خود یکی از طراحان گرافیک صاحب‌نام در دنیاست و ماموریت ویژه او در این سفر معرفی مکتب باهاوس به ایرانیان بود.

وی افزود: به مناسبت حضور وایزبک در تهران، نمایشگاهی از بهترین آثار او در گالری ایده برپا شد. همچنین وی ورکشاپی را نیز برای دانشجویان و هنرجویان مدرسه هنرهای تجسمی ایده برگزار کرد و در ادامه در یک سخنرانی مشترک با علیرضا سمیع‌آذر در خانه هنرمندان به معرفی مدرسه تاریخی باهاوس آلمان پرداخت.

سلطانعلی در ادامه با اشاره به اهمیت حضور وایزبک در تهران گفت: وایزبک در مدت حضور خود در تهران ضمن معرفی و شرح و تحلیل مدرسه باهاوس در آلمان، مستمعان خود را با شرایط روز طراحی گرافیک در سطح جهان آشنا کرد. به دلیل اهمیت این موضوعات گزارش تمام برنامه‌ها و سخنرانی‌های او را در دو مجلد تدوین و منتشر کردم.

این مدرس حوزه گرافیک و تبلیغات همچنین اضافه کرد: کتاب «مارکوس وایزبک در تهران» شامل تصاویر گزیده بهترین آثار این هنرمند که در گالری ایده به نمایش درآمده بود به همراه گزارشی از سفر او به تهران است. در کتاب «باهاوس٬ مدرسه‌ای مکتب‌ساز» نیز سخنرانی‌های وایزبک و علیرضا سمیع‌آذر درج شده است.

«مارکوس وایزبک در تهران» با شمارگان هزار نسخه، ۸۴ صفحه و بهای ۱۰ هزار تومان و «باهاوس٬ مدرسه‌ای مکتب‌ساز» نیز با شمارگان هزار نسخه، ۵۴ صفحه و بهای ۱۰ هزار تومان  از سوی انتشارات ایده روانه کتابفروشی‌ها شده‌اند.

نظر شما