شناسهٔ خبر: 31869 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

احتمال راه‌اندازی «سازمان ارکستر سمفونیک و ملی ایران»

سخنگوی وزارت ارشاد گفت: قرار شده ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی ادغام شده و تحت یک رهبری و اعضای واحد فعالیت کنند که در این صورت تحت عنوان سازمان ارکستر سمفونیک و ملی ایران کار خود را ادامه خواهند داد؛ البته این امر هنوز نهایی نشده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ نشست رسانه‌ای حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز، ۸ اردیبهشت‌ماه، با حضور اهالی رسانه برگزار شد. نوش‌آبادی در این نشست که به تشریح برنامه‌های ارشاد و پاسخگویی به سؤالات خبرنگاران اختصاص داشت، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اکران فیلم «نهنگ عنبر» گفت: این فیلم
با اصلاحاتی همراه است. یک‌بار بازبینی شده و برای دومین‌بار در حال بررسی و شورای صنفی است. «نهنگ عنبر» به همین دلیل فعلاً اکران نمی‌شود. امیدواریم پس از اصلاح اکران شود.

تأمین منابع مالی مورد نیاز برای بازسازی تئاتر شهر

وی درباره تئاتر شهر و بازسازی آن که پرسش دیگر خبرنگاران بود، ادامه داد: به دستور وزیر ارشاد بازسازی سریع‌تر در دست انجام است؛ به طوری که تجهیز تالارهای مربوط به آن به صورت شبانه‌روزی در حال احیا و بازسازی است. منابع مالی برای تأمین مخارج آن نیز آماده شده است. روند کار و برنامه‌ریزی‌ها اینطور شده است که در شش ماهه نخست سال ۹۴ شاهد بهره‌برداری کامل از سالن‌ها و تئاترها خواهیم بود.

تصمیمی برای اکران «خانه دختر» نداریم

نوش‌آبادی درباره  پرسشی مبنی بر اکران فیلم «خانه دختر» افزود: با همکاری کارگردان و تهیه‌کننده اصلاحاتی بر این فیلم انجام شد، ولی تاکنون تصمیمی برای اکران فیلم نداریم. امیدوارم با همکاری کارگردان مشکلات محتوایی برطرف شده و اکران شود، اما اکران آن تاکنون به دلیل برخی از اشکالات و مصادیق نهایی نشده و فعلاً به همین دلیل در حال بازبینی است.

وی در ادامه درباره تبلیغ برخی فیلم‌ها در شبکه‌های ماهواره‌ای گفت: هیچ کدام از هنرمندان ایرانی مجاز به تبلیغ فیلم‌هایشان در شبکه‌های ماهواره‌ای نیستند. اگر چنانچه اثبات شود که با همکاری فیلم‌ساز  این نوع تبلیغات انجام شده، این اقدام جرم خواهد بود و تخلف محسوب می‌شود. بررسی‌ها نشان داده است که شبکه ماهواره‌ای نه مجوزی برای تبلیغ داشنند و نه هیچ هنرمندی رسماً درخواست تیزر تبلیغاتی برای فیلمش داده است.

احتمال راه‌اندازی «سازمان ارکستر سمفونیک و ملی ایران»

نوش‌آبادی در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر وضعیت ارکستر سمفونیک گفت: قرار شده ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی ادغام شده و تحت یک رهبری واحد و اعضای واحد فعالیت کنند که در این صورت تحت عنوان «سازمان ارکستر سمفونیک و ملی ایران» کار خود را ادامه خواهند داد؛ البته هنوز این تصمیم نهایی نشده است.

تا زمان عذرخواهی رسمی عربستان، عمره تعلیق خواهد بود

نوش آبادی در پاسخ به سئوال یکی دیگر از خبرنگاران درباره نامه شب گذشته وزارت خارجه عربستان درباره پیگیری تعدی به زوار ایرانی در فرودگاه جده گفت: نامه شب گذشته وزرات خارجه عربستان به کنسولگری کافی نیست. تا زمانی که عذرخواهی رسمی به جمهوری اسلامی ایران ارائه نشود و این دو مأمور خاطی و هتاک به اشد مجازات نرسند، سفرهای عمره همچنان در تعلیق خواهد بود.

وی ادامه داد: این دو شرط یعنی عذرخواهی از مبادی رسمی از سوی دولت عربستان به دولت جمهوری اسلامی ایران و هم اشد مجازات دو فرد هتاک باید صورت بگیرد زیرا دولت عربستان متعهد شده و اعلام کرده مجازات صورت خواهد گرفت، اما تاکنون عذرخواهی از مبادی رسمی رخ نداده است.

سخنگوی وزارت ارشاد خاطرنشان کرد: عذرخواهی شب گذشته به کنسولگری ایران کافی نیست. ما از لغو عمره به عنوان سیاست دائمی استقبال نمی‌کنیم، چون این یک حق برای ملت ایران است که خادم الحرمین و کشور عربستان باید امکانات را فراهم کند. آنها باید امکانات مختلف اعم از امنیت را فراهم کنند و همچنین باید احترام و پایبندی به حفظ و کرامت انسانی را رعایت کنند.

نظر شما