شناسهٔ خبر: 31982 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نمایشگاه کتاب تهران با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت با حضور رئیس جمهور رسماً گشایش می‌یابد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ساعت ۹ صبح روز سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور در ضلع جنوبی مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

با توجه به اینکه افتتاحیه نمایشگاه کتاب تهران امسال نیز مانند سال‌های قبل یک روز زودتر از آغاز به کار نمایشگاه برگزار می‌شود و در واقع نمایشگاه تا آن زمان به طور کامل آماده نخواهد شد، تمهیدی برای بازدید رئیس جمهور از نمایشگاه امسال هم اندیشیده شده است.

بر این اساس، گلچینی از نمایشگاه بیست و هشتم کتاب تهران طراحی و تعدادی از مهمترین آثاری که در آن عرضه خواهد شد، در فضایی جنب محل برگزاری مراسم افتتاحیه فراهم شده است که رئیس جمهور و هیات همراه با حضور در این بخش، از نمایشگاه کتاب تهران هم بازدید خواهند کرد.

در این مراسم وزرای فرهنگ عراق، بنگلادش و عمان نیز حضور دارند. عمان مهمان ویژه نمایشگاه امسال کتاب تهران است و از همین روی، عبدالمنعم بن منصور الحسنی، وزیر فرهنگ و اطلاع‌رسانی این کشور نیز در افتتاحیه نمایشگاه کتاب تهران سخنرانی خواهد کرد.

سخنرانی علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از دیگر بخش‌های مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب تهران است. هنوز برنامه‌ای برای سخنرانی سیدعباس صالحی (رئیس نمایشگاه) تدارک دیده نشده است.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

نظر شما