شناسهٔ خبر: 31993 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رضاداد سال بعد استراحت می‌کند؛ رئیس واقعی جشنواره خودم می‌شوم

به سنت همیشگی پایان افتتاحیه‌ها و اختتامیه‌های سینمایی، ایوبی به جمع خبرنگاران آمد. او حامل یک خبر مهم برای سینمای ایران بود: رضاداد تغییر می‌کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ حجت‌الله ایوبی در جمع خبرنگاران در مورد اظهارنظر جنتی در اختتامیه جشنواره در مورد لزوم تغییرات در بخش بین‌المللی جشنواره فجر گفت: مشوق و حامی اصلی ما در این جشنواره خود آقای جنتی بودند و برداشت ایشان از این جشنواره یک تجربه موفق بود. خود من هم به این حرف معتقدم  و جشنواره سال بعد هم به همین شیوه انجام می‌شود البته تغییراتی هم انجام می‌شود.

ایوبی یکی از نقص‌های اصلی برنامه را تشریفات دانست و گفت از همین فردا شروع خواهیم کرد که امر تشریفات را آموزش بدیم و این جشنواره بهانه‌ای خواهد بود که در سال آینده تیم بین‌الملل ما کاملا حرفه‌ای شود.

ایوبی اما در مورد دبیر جشنواره بیست‌وچهارم فجر حرف‌های جنجالی‌ای زد. او گفت:‌سال بعد سال بسیار مهمی برای ماست. بنده خودم در سال بعد رئیس واقعی هر دو بخش جشنواره خواهم بود. در مورد دبیر جشنواره هم در یکی دو روز آینده تصمیم اصلی را خواهیم گرفت. آقای رضاداد رحمات زیادی کشیده‌اند، اما برگزاری این جشنواره‌ها انقدر سخت است که  نباید انتظار داشته باشید که یک نفر چند سال این سمت را داشته باشد و فکر می‌کنم که ایشان هم بدشان نمی‌آید که سال بعد کمی استراحت کنند.

سوالی از ایوبی در مورد نمایش ندادن فیلم محمد(ص) در جشنواره فیلم فجر پرسیده شد که رضاداد به قول خود ایوبی به کمکش آمد و گفت:‌وعده نمایش این فیلم را در صورت آماده شدنش داده بودیم که زیرنویس فیلم در مونیخ آماده نشد و به جشنواره نرسید.

ایوبی همچنین اعلام کرد که دو فیلم «خانه دختر» و «نهنگ عنبر» در حال طی مراحل قانونی است، اصطلاحاتی خورده است و در حال رفت و برگشت در شورای پروانه نمایش هستند.

ایوبی در مورد شایعه تحریم این فیلم‌ها توسط حوزه هنری نیز گفت:‌حوزه هنری همراه ماست، در شورای پروانه نمایش هم وجود دارد و این مسائل اصلا مطرح نیست.

رئیس سازمان سینمایی در مورد تعدد جشنواره‌های فیلم در ایران و احتمال موازی‌کاری گفت:‌باید در نظر بگیریم که معمولا سالانه در ایران بیش از ۱۰۰ فیلم ساخته می‌شود که خیلی‌ از آنها فرصت نمایش پیدا نمی‌کنند و فقط در جشنواره‌ها دیده می‌شوند. علاوه بر این که من اصلا اعتقاد ندارم که جشنواره‌ها در ایران زیاد هستند، هر چند که باید با تهمیداتی مثل بردن جشنواره‌ها به شهرستان‌ها این مسیر کمی اصلاح شود.

نظر شما