شناسهٔ خبر: 31999 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ورود ۳۴۰ تن کتاب خارجی به نمایشگاه کتاب تهران

مدیر کمیته ناشران بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران از ورود ۳۴۰ تن کتاب خارجی از کشورهای مختلف به سالن گمرک نمایشگاه خبر داد و گفت:‌ عنوان به عنوان این کتاب‌ها بر اساس اطلاعات بانک‌های جهانی کتاب بررسی تا از اصل بودن کتاب مطمئن شویم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ حامد میرزا بابایی مدیر کمیته ناشران بین‌الملل نمایشگاه کتاب گفت: بیش از ۳۴۰ تن کتاب تاکنون به کشور وارد شده است که از این میان برخی از محموله‌های تازه وارد شده در حال ترخیص و ورود به گمرک نمایشگاه هستند. کتاب‌ها پس از ورود به گمرک عنوان به عنوان بررسی می‌شود تا کتابی با عنوان‌های ساختگی و جعلی وارد نمایشگاه کتاب تهران نشود.

وی ادامه داد:‌ مهمترین بانک اطلاعاتی که کتاب‌ها در آن بررسی می‌شود،‌ بانک اطلاعات کتاب Mathsicinet است که هر تعداد کتابی که برای بخش بین الملل آمده است،‌ عنوان به عنوان در آن جستجو می‌شود‌، و صحت اطلاعاتی که ناشر درباره کتاب ارائه کرده بررسی می‌شود. این بررسی به گونه‌ای است که ما حتی قیمت عرضه شده کتاب در بازارهای جهانی را با قیمتی که ناشر آن را در نمایشگاه عرضه کرده است مقایسه می‌کنیم،‌ تا قیمیتی بالاتر از روند معمول ارائه نشده باشد.

میرزابابایی گفت:‌ این اقدامات اطمینان ما را برای عرضه کتاب‌های بخش بین‌الملل در نمایشگاه کتاب تهران افزایش می‌دهد و کتاب‌ها مطمئن به دست مخاطبان می‌رسد.

وی با اشاره به ارزیابی محتوایی کتاب‌های بخش بین‌الملل گفت‌: از لحظه ورود کتاب‌ها به گمرک نمایشگاه کار بررسی محتوایی کتاب‌ها آغاز می‌شود و اکنون می‌توان گفت،‌ حجم عظیمی  از کتاب‌ها ارزشیابی شده‌اند‌، هم‌چنین عمده محموله‌های ناشران خارجی به نمایشگاه رسیده و محموله قابل توجهی در راه نداریم.

نظر شما