شناسهٔ خبر: 32015 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جلد سوم دانشنامه فرهنگ مردم آماده چاپ می شود

جلد سوم دانشنامه فرهنگ مردم برای چاپ و عرضه طی ماه های آتی آماده می شود و اولین جلد این دانشنامه نیز پس از اتمام نسخه های چاپ اول، به چاپ دوم رسیده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ انتشار دانشنامه فرهنگ مردم در سال ۹۲ توسط مرکز دایرة‌المعارف بزرگ اسلامی آغاز شد. البته آماده سازی مطالب و مقدمات چاپ جلد اول این دانشنامه پیش از سال ۹۲ انجام شده بود اما اولین جلد آن در سال ۹۲ منتشر شد و جلد دومش نیز سال ۹۳ عرضه شد.

این مجموعه، یک دانشنامه تخصصی درباره فولکلور و فرهنگ عامه مردم ایران است که جلد اول آن، از ابتدای الفبا، حرف آ و کلمه «آب» آغاز شد و تا واژه «باران» ادامه پیدا کرد. مجلد دوم این دانشنامه نیز، به حرف‌های «ب»، «پ» و «ت» اختصاص پیدا کرد و با ۲۷۷ مدخل چاپ شد. نخستین مدخل این مجلد، «باران خواهی» بود و مدخل پایانی آن نیز «توت» بود. جلد سوم این دانشنامه، ادامه اطلاعات واژگانی از واژه «توت» به بعد است.

در حال حاضر، جلد سوم این دانشنامه مراحل صفحه آرایی و آماده سازی را طی می کند و طبق سخن دست اندرکاران تولید آن، چیزی به انتشارش باقی نمانده است. قرار است این جلد از دانشنامه فرهنگ مردم، طی چند ماه آینده چاپ شود.

اما درباره حضور مجلدات این دانشنامه در نمایشگاه کتاب تهران، جلد اول مجددا چاپ شده و نسخه های چاپ دومش، به همراه جلد دوم، در نمایشگاه عرضه خواهند شد. این دانشنامه به سرویراستاری محمد جعفری قنواتی و اصغر کریمی منتشر می شود.

نظر شما