شناسهٔ خبر: 32026 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کامکار و فریوسفی از «ارکستر سمفونیک ملی» رفتند

ارسلان کامکار و پدرام فریوسفی از ارکستر کنار رفتند. ارکستر سمفونیک ملی ایران که تا همین یک هفته پیش ۳ نفر مایستر داشت؛ اکنون تنها یک مایستر دارد و او بردیا کیارس است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ ارسلان کامکار مایستر ارکستر سمفونیک ملی از این ارکستر کناره‌گیری کرد. پدرام فریوسفی یکی از سه مایستر ارکستر سمفونیک ملی از این ارکستر کناره گرفت.

این دو خبر در هفته گذشته ارکستر سمفونیک ملی ایران را با حاشیه‌های بسیاری روبه‌رو کرده است.

ارکستر سمفونیک تهران پس از دو سال تعطیلی در ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ کار خود را با علی رهبری آغاز کرد. رهبری به عنوان مدیر هنری ارکستر تمام کارهای ارکستر را مدیرت می‌کند. با آمدن او بسیاری امیدوار بودند که ارکستر سرسامانی بگیرد. اما علی رهبری در نخستین گامش نام ارکستر را تغییر داد و با برخی از نوازندگان برخورد کرد. همچنین برای ارکستر سه نفر را به عنوان «مایستر» برگزید؛ این کار او در حال انجام شد که هر ارکستر تنها یک مایستر دارد. علی رهبری در اقدامی دیگر ارکستر ملی را در ارکستر سمفونیک ادغام کرد و اجازه‌ی تشکیل ارکستری مجزا را نداد؛ این اقدام رهبری با انتقادهای بسیاری همراه بود و بسیاری از هنرمندان اعلام کردند که منحل کردن ارکستر ملی به موسیقی ایران آسیب می‌رساند.

اکنون موج‌هایی شکل گرفته که به نظر می‌رسد، نوعی مقابله و بازخوردِ متقابل در برابر تصمیم‌های علی رهبری است.

ارسلان کامکار و پدرام فریوسفی از ارکستر کنار رفتند. ارکستر سمفونیک ملی ایران که تا همین یک هفته پیش ۳ نفر مایستر داشت؛ اکنون تنها یک مایستر دارد و او بردیا کیارس است. باید منتظر ماند و دید که آیا کیارس هم مانند کامکار و فریوسفی از ارکستر کناره می‌گیرد یا خیر.

کناره‌گیری مایسترهای ارکستر تنها حاشیه‌های ارکستر نبود. در روزهای گذشته جمعی از نوازندگان بنا به دلایلی از مجموعه ارکستر سمفونیک ملی ایران جدا شدند که از میان این نوازندگان می‌توان به علی جعفری پویان، آیدین احمدی‌نژاد، عماد نکویی و شهرام نکوئی اشاره کرد.

نظر شما