شناسهٔ خبر: 32120 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تحقیقات علمی و دانشگاهی قربانی زودهنگام انتخابات پارلمانی انگلیس

یک گروه شاخص در زمینه حمایت از پروژه های علمی و دانشگاهی در انگلیس هشدار داد، برنده انتخابات پیش روی انگلیس هر حزبی باشد یک نکته از هم اکنون مشخص است: تحقیقات و علمی و دانشگاهی متحمل لطمه خواهد شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، درحالی که تنها چند روز به برگزاری انتخابات پارلمانی انگلیس و به دنبال آن انتخاب نخست وزیر بعدی این کشور باقی مانده است هیچ یک از دو حزب اصلی یعنی کارگر و محافظه کار برنامه و حتی وعده ای برای حفظ بودجه تحقیقاتی علمی انگلیس ارایه نکرده است.

گروه Science is Vital (علم حیاتی است) گروهی از دانشمندان، مهندسان و حامیان علم در انگلیس است که فعالیتهای گسترده ای را جهت مقابله با کاهش بودجه علمی این کشور آغاز کرده است.

جنیفر ران از زیست شناسان سلولی در دانشگاه کالج لندن، بنیانگذار و رییس این گروه می گوید: هیچ نشانه ای از تلاش برای حفظ بودجه علمی و تحقیقاتی انگلیس در برنامه احزاب سیاسی دیده نمی شود.

وی در یادداشتی ضمن مطرح کردن این پرسش که اساسا علم برای چیست؟ به اثرات مثبت توسعه پروژه تحقیقاتی و دانشگاهی در اقتصاد اشاره کرده و آن را ضامن اصلی بازگشت سرمایه و سودآوری عنوان می کند.

از این رو این کارشناس و همتایان وی ضمن طرح انتقاد به دولت انگلیس هشدار می دهند که در راه توسعه پروژه های علمی و دانشگاهی نباید مانعی وجود داشته باشد.

این نگرانی ها درحالی مطرح می شود که مردم انگلیس در انتخابات سال ۲۰۱۰ به دولتی رأی دادند که تمایل اصلی اش کاستن از بودجه های تحقیقاتی و علمی این کشور بوده است و حالا این نگرانی وجود دارد که تاریخ دوباره تکرار شود.

نظر شما