شناسهٔ خبر: 32130 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«دانشنامه فاطمی(س)» در نمایشگاه بیست و هشتم عرضه می‌شود

پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کتاب «دانشنامه فاطمی» را در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه و از کتاب‌های «پیشرفت و عدالت»، «علم و اراده الهی» و «فلسفه و عرفان» رونمایی می‌‌کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ مهدی یزدانی، مسئول سایت خبررسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: «دانشنامه فاطمی (س)» در شش مجلد نوشته جمعی از محققان است که در بیست‌و‌هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

وی هدف از تألیف این دانشنامه ۶ جلدی را تبیین جامع و علمی تاریخ زندگانی و جایگاه الهی حضرت فاطمه (س)، به منظور رفع ابهام‌ها و پاسخ‌گویی به شبهات كلامی و تاریخی دانست و اظهار کرد: تبیین ماهیت، مرتبت و حرمت حقوق زن، مبانی و منزلت نهاد خانواده و حقوق و تكالیف زنان از منظر اسلام، به‌منظور روشنگری، رفع شبهات، و تحریف‌زدایی از دیگر اهداف تألیف این دانشنامه است.

یزدانی ادامه داد: در سه جلد نخست این دانشنامه، به حوادث، اوصاف و فضایل حضرت فاطمه (س) پرداخته شده و در سه جلد بعدی نیز جایگاه زن، مبانی حرمت و حقوق زن، حقوق و تکالیف زن در زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی و برخی از نظریه‌های معارض با اندیشه دینی و نقد آنها مطرح شده است.

وی با اشاره به این‌که بیش از ۵۰ عنوان کتاب چاپ اولی در این دوره از نمایشگاه در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد، اظهار کرد: پژوهشگاه در نظر دارد برنامه‌های جنبی دیگری را نیز در نمایشگاه امسال اجرا کند.

یزدانی درباره برنامه‌های جنبی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: در نمایشگاه امسال، چند عنوان کتاب با حضور نویسندگان کتاب‌ها رونمایی می‌شود؛ همچنین نشست‌های تخصصی و نقد و بررسی کتاب از دیگر برنامه‌های جنبی این پژوهشگاه است.

وی درباره رونمایی برخی از آثار منتشر شده از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اظهار کرد: در نمایشگاه بیست و هشتم از کتاب‌های «پیشرفت و عدالت»، «علم و اراده الهی» و «فلسفه و عرفان» رونمایی خواهد شد.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

نظر شما